העובר מת, האשה נושאת באחריות

(0)
לדרג

אשה שילדה עובר מת תבעה את טיפת חלב בטענה שלא חוייבה להגיע לבדיקות. ביהמ"ש פסק כי אין להטיל על טיפת חלב חובה לברר מדוע אשה הרה לא מגיעה לבדיקות

מאת: מערכת PsakDin.co.il

בימ"ש השלום בירושלים דחה תביעה שהגישה אשה שילדה עובר מת, כנגד תחנת טיפת חלב ורופא ומרפאה בישוב אום אל-פאחם. התובעת טענה, כי טיפת חלב לא נהגה כנדרש ולא זימנה אותה לבדיקות במהלך הריונה, וכי הרופא והמרפאה היו צריכים לנהוג אחרת כאשר פנתה והתלוננה על כאבים. על כן, לטענתה, יש להטיל עליהם את האחריות למות העובר.

השופט דראל דן באחריות תחנת טיפת חלב כלפי התובעת, בעקבות העובדה שהתובעת לא הגיעה לבדיקות אליהן הוזמנה, וקבע כי: "משנערכה שיחת הטלפון של האחות לתובעת ונמסר לתובעת מועד נוסף לבדיקה לא היה על המדינה, על זרועותיה, לנקוט פעולות נוספות בכדי לאלץ את התובעת להגיע לבדיקה".

כמו-כן, כן נדחתה טענת התובעת, כי הרופא שבדק אותה במרכז באום אל-פאחם התרשל, כאשר בדק לחץ דם ודופק אך לא בחן את תנועות העובר, לאחר שהתלוננה על כאבים בגב, בכתפיים ובחזה. "מקובלת עלי עמדתם של הרופא ומרכז אלנור ולפיה כאשר אלה התלונות שהתובעת מלינה עליהן לא מוטלת על הרופא החובה לערוך בדיקה לעובר, לבדוק את תנועותיו או לערוך לתובעת בדיקה גניקולוגית", כתב השופט בפסק הדין.

בסיכום, התביעה נדחתה והתובעת חויבה בהוצאות משפט של 15 אלף ש"ח.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

לקריאת פסק הדין - לחצו כאן
לאתר המשפט הישראלי - הקלידו כאן

למידע נוסף: בקרו בערוץ רפואה ומשפט

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום