תפרחת חיתולים: הטיפול לפני הטיטול

(0)
לדרג

תפרחת חיתולים היא תופעה שכיחה מאד בקרב תינוקות. שימוש במשחה ובסבון אנטיבקטריאלי יקל על עורו של התינוק. צרכנות רפואית.

מאת: מערכת zap doctors

תפרחת חיתולים היא תופעה שכיחה וכל תינוק סובל ממנה. אולם ניתן לטפל בתופעה בזמן קצר ואף ניתן למנוע אותה אם מקפידים על מספר כללים. "מומלץ להשתמש באופן קבוע במשחה של תפרחת חיתולים 4-6 פעמים ביום", אומר רפי פרחי, רוקח קהילתי בסופר-פארם. "המשחה מהווה את הבסיס ומורחים אותה לפני שמחליפים לתינוק טיטול".

"תפרחת חיתולים היא דלקת עור הנובעת משתנן (אוראה)", אומר פרחי. השתנן משמיד את החיידקים הטובים שנמצאים על העור וכתוצאה מכך נוצרת פטריה. אם לא מטפלים במצב נוצר זיהום. כדי למנוע את תפרחת החיתולים חשוב להחליף לתינוק טיטול אחרי כל התרוקנות או מתן שתן וכאמור תמיד למרוח לו משחה להגנה או לטיפול".

המשחה של לייף פרופשונל נגד תפרחת חיתולים מכילה חומר אנטי דלקתי וחומר אנטי פטריתי, גם נגד וירוסים וחיידקים. בנוסף, היא מכילה תערובת של שמנים ומועשרת בשמן זית. לדברי פרחי, "המשחה מהווה הגנה שמנונית לעור והיא הפיתרון האולטימטיבי למניעת תפרחת חיתולים".

אם החלפתם לתינוק טיטולים בתדירות גבוהה ומרחתם לו משחה בכל החלפה, אך בכל זאת הוא סובל מתפרחת חיתולים רגילה או דלקתית, מומלץ להשתמש בסבון אנטיבקטריאלי ולסבן לו את הטוסיק פעמיים ביום, לפני מריחת המשחה. "כאשר העור אדמדם זה סימן להתחלה של דלקת", אומר פרחי. "ואילו כאשר האזור בצבע אדום כמו כוויה עם נקודות קטנות לבנות, מתחיל מצב של זיהום. הטיפול המתאים במצב כזה הוא שימוש בסבון האנטיבקטריאלי - לשטוף ולהקציף את הסבון עם מים על הטוסיק של התינוק, להשאיר כחצי דקה, לשטוף היטב ולנגב בתפיחות קלות. חשוב לא לשפשף את האזור כדי לא לגרות את העור".

כאשר התפרחת חמורה והתינוק סובל, מומלץ להוסיף לטיפול גם ג'ל קלנדולה אנטי דלקתי בבוקר ובערב ויתר הפעמים להמשיך למרוח את המשחה לתפרחת חיתולים. לדברי פרחי, "תוך 48-72 שעות התינוק אמור להרגיש הקלה. אולם, כאשר הדלקת חזקה ישנם מקרים בהם הסבון, המשחה והג'ל לא יעזרו. במצבים כאלה יש צורך ללכת לרופא ולקבל טיפול מתאים".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום