שפעת החזירים בראי ההומאופתיה

(0)
לדרג

כשאתם נתקלים בדיווחים מפחידים על שפעת החזירים, כדאי להכיר את כל דרכי המניעה וההתמודדות עם הנגיף. אפשרות אחת היא באמצעות ההומאופתיה

מאת: ד"ר דניאל שינהר

שפעת החזירים הוגדרה על ידי ארגון הבריאות העולמי כמגיפה כלל עולמית. בכל יום מופיעים נתונים חדשים ומדאיגים על היקף וממדי התפשטות המגיפה והדיווחים זוכים לכותרות בולטות בעיתונות הכתובה והאלקטרונית.

מדינת ישראל נערכת גם היא להתמודדות עם התפשטות המגיפה, כאשר עיקר החרדה מופנה לעבר החורף הקרב ועונת המעבר שלפניו. חברות תרופות גדולות ברחבי העולם תרות אחר חיסון לנגיף, אך הוא עדיין אינו בנמצא וקיימים דיווחים סותרים לגבי מועד תחילת הייצור שלו ולגבי יעילותו, אם וכאשר יגיע אלי המדפים. ובינתיים, נשארנו עם החרדות האישיות שלנו ולמעשה נראה לכאורה שאין לנו הרבה מה לעשות - האומנם? מסתבר שאכן, יש מה לעשות ואפילו לא מעט.

תסמיני השפעת

נגיף שפעת החזירים, הינו נגיף (וירוס) העונה לשם N1H1 ובדומה לנגיף השפעת הרגיל שפוקד אותנו בכל שנה בחורף, הוא גורם לתופעות של שפעת, דהיינו: חום, צמרמורת, כאבי ראש, כאבי גרון וחולשה כללית.

תסמינים אלה דומים בכל לתסמיני שפעת רגילה ולכן קשה להבדיל בין השניים ללא ביצוע בדיקות מעבדה לזיהוי הנגיף. במרבית המקרים ההחלמה הינה תוך מספר ימים ללא סיבוכים או אירועים מיוחדים. הטיפול לרוב מבוסס על הורדת חום, שתייה מרובה ומנוחה בבית.

במיעוט מהמקרים יתכנו סיבוכים (בדומה לסיבוכי שפעת רגילה) שהעיקרי בהם הינו דלקת ריאות חיידקית ואז הטיפול מבוסס על אנטיביוטיקה כולל אשפוז במידת הצורך. במקרים חריגים, המחלה עלולה להסתבך עד לכשל מערכתי וצורך באשפוז בטיפול נמרץ כולל תמותה אפשרית.

יש לציין שהתמותה הינה בעיקר בחולים עם מחלות רקע כרוניות או גורמי סיכון כמו מחלות ריאה, מחלות לב, השמנת יתר, סוכרת, כשל במערכת החיסון וכדומה. בכל חורף, קיימת תמותה ממחלת השפעת עם אותם סיבוכים, אך כנראה ששפעת החזירים נוטה לתקוף אנשים צעירים יותר לעומת השפעת הרגילה.

מניעה וטיפול

הרפואה המערבית מציעה כמניעה להתפשטות המחלה את החיסון שכאמור עדיין אינו בנמצא. בנוסף קיימת ההמלצה לשטיפת ידיים מרובה, או לעיתים די קרובות התעטשות ושיעול לתוך המרפק לכפות הידיים וכן חבישת מסיכה בנוכחות אנשים החשודים כחולים במחלה.

במקרים של הידבקות במחלה הרפואה המערבית מציעה שני תכשירים לטיפול הכוללים את ה-TAMIFLU ותכשיר נוסף הנקרא RELENZA. שני התכשירים הם תכשירים אנטי ויראליים, אשר אמורים לקצר את משך המחלה ולמנוע את תופעת הסיבוכים. לתכשירים אלה יש תופעות לוואי הכוללת בחילות והקאות וקיימים יותר ויותר דיווחים על כך שהמכשיר TAMIFLU אינו יעיל דיו ויתכן והנגיף יפתח עמידות כנגדו.

נשאלת השאלה האם אנו יכולים לעשות יותר במניעה ובטיפול מעבר לאמור לעיל. מסתבר שלרפואה ההומאופתית יש הרבה מה להציע לטיפול ובעיקר למניעת ההדבקות.

בראייה ההומאופתית, שפעת החזירים הינה מחלה ויראלית ואינה שונה מהותית מבחינת התגובה של הגוף כלפי הנגיף. הרפואה ההומאופתית מעודדת את כושר הריפוי הטבעי של הגוף ומאפשרת לו להתגונן טוב יותר גם במניעת ההדבקות והתחלואה וגם לאחר הדבקה בנגיף במידה ואכן התרחשה.

בשוק קיימים מספר תכשירים המיועדים לטיפול מיד עם תחילת התסמינים של השפעת בדומה לטיפול ב-TAMIFLU. חשוב להדגיש שאת הטיפול יש להתחיל תוך שעות ספורות מרגע של הופעת הסימנים הראשונים של המחלה.

תכשיר אחד של חברת HEEL הקרוי INFLUHEEL מופיע בצורת כדורונים לטיפול למשך מספר ימים ואותו ניתן להשיג במרבית מרשתות הפארם. תכשיר נוסף של חברת GUNA הקרוי GUNA FLU ואותו ניתן להשיג בבתי מרקחת העוסקים בהומאופתיה. גם תכשיר זה מופיע בצורת כדורונים המיועדים לטיפול למשך מספר ימים. בנוסף, קיים תכשיר נוסף המבוסס על צמחי מרפא הנקרא פלוגון, המבוסס על צמחי מרפא המשפרים את יכולת ההתגוננות של הגוף מפני הנגיף.

הרכבת תרופה הומאופתית

חשוב מאד בטיפול במחלה לנסות ולהבחין בסימפטומים הראשונים של ההדבקות הראשונית במחלה. מניעה זו חשובה במיוחד בתקופה זו שאנו בפתחה של תחילת שנת הלימודים בבתי הספר ובגני הילדים. המפגש בין הילדים הנמצאים אחד עם השני יום שלם בצפיפות גבוה הינו קרקע פורייה להיווצרות ההדבקות במחלה.

לצורך מניעת הדבקות במחלה, חשוב להתאים לכל מטופל הרכב של תכשירים הומאופתיים המתאימים למבנה הגופני והאישיותי שלו. הרכב זה ישפר את העמידות של המטופל כנגד מחלות ויראליות בכלל ושל השפעת בפרט.

הטיפול ניתן על ידי טיפות ונלקח לתקופה של מספר חודשים. מטרתו של הטיפול המניעתי היא להפחית בצורה ניכרת את מספר האנשים הנדבקים במחלות ויראליות ולמזער את רמת החרדה והפאניקה השוררת בציבור כיום. חשוב לציין שלטיפול ההומאופתי אין כל תופעות לוואי והוא בטוח לחלוטין לשימוש בכל הגילאים החל מתינוקות בני יומם ועד קשישים.

כאמור, יעילות הטיפול המניעתי במחלות ויראליות אלו הינו הרכבת תרופה הומאופתית המותאמת אישית לכל מטופל על פי הפרופיל האישי שלו ובכך גדלה יותר הסבירות למניעה ולהחלמה מהמחלה.

בפעם הבאה, כשאתם נתקלים בדיווחים מפחידים בעיתונות, זכרו שיש לכם את האפשרות להגן על עצמכם ולהתמודד עם מחלת שפעת החזירים בדרכים נוספות.

ד"ר דניאל שינהר הוא מנהל פורום רפואת ילדים ומומחה להומאופתיה מודרנית במרכז רפואות.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום