אסתטיקה: ניתוח לעיצוב הצוואר

(6)
לדרג

צוואר מקומט מסגיר את סוד השנים. ניתוח לעיצוב הצוואר משולב לרוב במתיחת פנים ולעתים גם בפילינג, ומקנה מראה צעיר יותר

מאת: ד"ר דין עד אל

הצוואר הוא אחד האזורים המסגירים את הסוד הכמוס מכל - גילה של האישה. הצטברות של שומן ועור עודף באזור הצוואר מעיבים מאוד על המראה הכללי ומשווים מראה מבוגר ומקומט יותר. הצטברות זו של שומן ועור נובעת כתוצאה מהשמנה או נטייה תורשתית, ובכל מקרה, ספורט או דיאטה לרוב לא יסייעו. העור והשומן העודף יוצרים קמטים ומושכים את הפנים מטה לכדי מראה כבד, מבוגר ונפול.

מתיחת צוואר היא הליך משולב המתבצע על ידי כירורג פלסטי מיומן, ברוב המקרים משולב במתיחת פנים. במסגרת הניתוח המנתח מרים את רקמות הצוואר והפנים במטרה להחזירן למקומן הקודם. הניתוח כולל הסרת עודפי עור בצורה זהירה, למניעת מראה מתוח יתר על המידה. בניתוח מהודקים שרירי הצוואר השטחיים ולעיתים משולבת בו גם שאיבת שומן. כדאי שהניתוח יבוצע בידי מנתח המיומן במתיחות צוואר ופנים. המנתח יוכל להביא לתוצאות מיטביות עבור המטופל ולבצע את ההליך באופן מקצועי.

מותחים אתכם

תוצאות המתיחה מחזיקות בין חמש לעשר שנים ומטשטשות בהדרגה. קיימת חשיבות לכך שהמטופל יבין טרם הניתוח את התהליך אשר הוא עומד לעבור. במתיחת צוואר מוסרים השומנים העודפים ומותחים את השומן והעור. ניתן לבצע את הניתוח בהרדמה מקומית עם טשטוש או בהרדמה כללית, והוא אורך בין שעה לשלוש שעות. זמן החלמה לאחר הניתוח הוא 21 יום.

את שרירי הצוואר השטחיים ניתן למתוח מהצד, דרך חתכים בקדמת האוזן או דרך חתך תת-סנטרי באורך כ-4 סנטימטרים המוסתר היטב בתוך קפל העור התת-סנטרי (כשחתך זה מחלים, קשה לזהותו). כאמור, ניתוח זה משולב לרוב בשאיבת שומן ולעתים גם בהשלמה של הגדלת סנטר ומתיחת פנים.

מתיחת הצוואר, אפקטיבית ככל שתהייה, מחזיקה זמן רב, אולם לא עוצרת את הליך ההזדקנות לעד. התוצאה קשורה קודם כל לסוג העור ובנטייה תורשתית, וכן לתזונה ולאורח החיים השפעה ניכרת על סיכויי ההצלחה. במקרים של כתמים, קמטוטים מרובים ובעיות פיגמנטציה, יש לשלב את המתיחה עם פילינג לכדי הגעה לתוצאה מושלמת.

יש להבהיר כי מדובר בשני הליכים שונים שפעולתם משלימה ולא חלופית. לאחר הניתוח ייחבש הצוואר בתחבושת אלסטית. האשפוז בן יום אחד, התוצאות הסופיות ייראו לאחר כחודשיים שלושה.

מדובר בניתוח פשוט אשר לא גורר עימו סיבוכים מיוחדים למעט שטפי דם קטנים ונפיחויות. החתכים מוסווים מאחורי האוזן או מתחת לסנטר כך שאין צלקות בולטות.
הופעת נפיחות וחבורות בצוואר היא תופעה היכולה להימשך מספר ימים. אתם עלולים לחוש מתיחות או עקצוץ, ותחושות שונות כולל צריבה ומשיכה ואף חוסר תחושה. כל אלה הם מקובלים מאוד במהלך מספר שבועות לאחר הניתוח והם אינם מהווים סיבה לדאגה.

כמו בכל ניתוח, ישנו סיכון של זיהום. יש לעקוב אחר חום הגוף. עם הסימן הראשון לחום, יש ליצור קשר עם הרופא, כך גם במקרה של הפרשה חריגה ממקום החתך, כמו מוגלה.

ד"ר דין עד אל הוא מומחה בכירורגיה פלסטית, המנהל הרפואי של רשת "כללית אסתטיקה", ראש המחלקה לכירורגיה פלסטית ויחידת הכוויות במרכז הרפואי רבין.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית ואסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום