טיפ שבועי: ארוחת בוקר מזינה

(0)
לדרג

האם אתם אוכלים ארוחת בוקר? דוקטורס מציג את כל הסיבות להתחיל את הבוקר בארוחה מזינה

מאת: מערכת zap doctors

ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר במהלך היום. עם הקימה בבוקר ולאחר שעות רבות של שינה בהן לא אכלנו, מאגרי הגלוקוז בגופנו התרוקנו באופן משמעותי וחשוב מאד לחדש את המאגרים על מנת לקבל אנרגיה. ארוחת הבוקר משפרת ומזרזת את חילוף החומרים בכ-25%.

במקרים בהם נמנעים מאכילת ארוחת בוקר, הגוף חש בסטרס. מחשש שמא שעות רבות לא יגיע אוכל לגופנו, הוא מוריד את קצב חילוף החומרים למשך כל היום במטרה לאגור כל מה שנאכל ושומר את המאגרים ברקמת השומן שלנו. כך שמי שמדלג על ארוחה, בעצם, עושה לעצמו נזק כפול.

^^להלן הסיבות לארוחת בוקר מזינה:^^

1. ארוחת בוקר - אנרגיה ליום חדש: ארוחת בוקר בריאה ומזינה היא המקור לאנרגיות הדרושות לתפקוד הגוף לאחר צום הלילה. מחקרים מראים כי אנשים הרגילים לפתוח יום חדש בארוחת בוקר, יהיו במהלך היום ערניים יותר, מרוכזים יותר, ייהנו מזיכרון טוב יותר וגם ממצב רוח טוב יותר.

2. ארוחת בוקר - לפעילות מעיים תקינה: אנשים הרגילים לאכול ארוחת בוקר, נהנים מפעילות מעיים סדירה וסובלים פחות מעצירות. מומלץ לבחור מתוך מבחר המזונות הבריאים - פירות, ירקות, דגנים מלאים, מוצרי חלב דלי שומן, חלב סויה, אגוזים ועוד. אם בוחרים בדגני בוקר, כדאי לבחור בדגנים איכותיים מחיטה מלאה. דגנים אלו עשירים בסיבים תזונתיים והם יתרמו להגברת תנועתיות המעיים ולפעילותם התקינה.

3. ארוחת בוקר - לתזונה מגוונת יותר: אנשים הרגילים לאכול ארוחת בוקר, מרחיבים בכך את מגוון המזונות שהם אוכלים במהלך היום, ובזאת מגדילים את צריכתם של חלק מרכיבי התזונה החיוניים לשמירה על הבריאות.

4. ארוחת בוקר תורמת לשמירה על המשקל: אנשים המדלגים על ארוחת הבוקר נוטים לאכול יותר בארוחה הבאה ולאכול יותר חטיפים במהלך היום, במטרה להרגיע את רעבונם. כמו כן, מבחינה פיזיולוגית, הגוף נוטה לאגור פחות שומן, כאשר אוכלים ארוחת קטנות יותר תוך הימנעות מהפסקות ארוכות מדי בין הארוחות. ואכן מחקרים מראים כי אנשים הרגילים לאכול ארוחת בוקר רזים יותר בהשוואה לאנשים המדלגים עליה.

5. ארוחת בוקר - לגדל ילדים בריאים ומוצלחים: מחקרים מראים כי ילדים המדלגים על ארוחת הבוקר נוטים יותר להשמנה, בהשוואה לילדים המקפידים על אכילת ארוחת בוקר. מחקרים נוספים מגלים כי ילדים הרגילים לאכול ארוחת בוקר, מצליחים יותר בלימודים, נהנים מיכולות גבוהות לפתרון בעיות, יצירתיות וזיכרון טוב יותר.

6. ארוחת בוקר - חינוך ילדים להרגלי תזונה בריאים: מומלץ להנחיל לילדים הרגלי תזונה בריאה כבר מגיל צעיר. ללמדם על חשיבות ההקשבה לגוף וההיענות לצרכיו הפיזיולוגיים, למשל בשעות הבוקר. יש להציע להם מגוון של מזונות בריאים כמו פירות, ירקות, דגני בוקר מחיטה מלאה ועוד.

7. מתי לאכול את ארוחת הבוקר? חשוב להעניק לגוף את האנרגיה הדרושה לפעילויות היומיום, אך יחד עם זאת, חשוב שהארוחה תהיה בהתאמה לצורכי הגוף ולדרגת הרעב. ככלל, מומלץ תמיד להקשיב לגוף ולאכול מתוך רעב פיזי. לאנשים שונים יכולים להיות צרכים תזונתיים שונים בבוקר. ארוחת הבוקר יכולה להיות מוקדמת או מאוחרת, קטנה או גדולה - בהתאם לצרכים הפיזיולוגיים האישיים ובהתאם לסדר היום.

המידע באדיבות מומחי התזונה של קלוגס.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום