טיפ שבועי: חשיפה לשמש

(0)
לדרג

חשיפה לשמש גורמת לנזקים מיידיים, כמו כוויות ונמשים, ונזקים בריאותיים מצטברים וארוכי טווח. דוקטורס מציג עשרה כללי זהירות להגנה מפני השמש

מאת: מערכת zap doctors

ידוע כי חשיפה לשמש מסוכנת ועלולה לגרום לנזקים בריאותיים, אולם מכיוון שבישראל קשה להימנע לגמרי מקרני השמש, מומלץ להגן על העור בכל דרך אפשרית.

בחשיפה בלתי נמנעת לשמש חשוב לנקוט באמצעי הזהירות הבאים:

1. ביגוד - לכסות את הגוף ככל הניתן בלבוש (חולצה עם שרוול ומכנסיים). הבדים המספקים את מירב ההגנה מפני קרני השמש הם בדים באריגה צפופה, כמו כותנה.

2. כובע - לחבוש כובע רחב שוליים שיגן על הפנים, העיניים, הצוואר והעורף מקרני השמש.

3. משקפיים - להרכיב משקפי שמש תקניים המסננים את מעבר הקרניים העל-סגולות.

4. מסנן קרינה - למרוח את אזורי העור שנותרו גלויים לשמש, כחצי שעה לפני היציאה, במסנן קרינה עם מקדם הגנה 30 ואף יותר, המספק גם הגנה מקרינת UVA. ההמלצה היא לנשים ולגברים כאחד.

5. הגוף מזיע ומאבד נוזלים בימים חמים. כדי למנוע התייבשות הגוף והרגשה כללית רעה, יש להרבות בשתייה.

6. רצוי לתכנן את הבילוי בחופי הרחצה עד 10:00 או אחרי 16:00, כולל במסגרת קייטנות ונופש. לצעירים ברוחם נעים ורומנטי יותר לשהות בחוף לקראת השקיעה. "מביני עניין" מבלים את השעות הלחות והדביקות של היום במקום מוצל או ממוזג.

7. כאשר שוהים בחוץ, יש לשהות בצל, מתחת לשמשיה, סככה או עצים. אלה עשויים להקטין בכמחצית את עוצמת הקרינה. אך גם אז יש לנקוט באמצעי הזהירות המפורטים לעיל, בגלל הקרינה המוחזרת מהסביבה וחודרת מתחת לסככה או לשמשיה.

8. בזמן נסיעה ברכב מומלץ לסגור את שמשת החלון, המסננת את קרינת השמש הצורבת. חשוב עם זאת, להגן על העור גם עם ביגוד ותכשיר בעל מסנני קרינה.

9. בנוסף לקרינת השמש הישירה, לא ניתן להתעלם מתוספת של קרינה המוחזרת אלינו מהחול, מהמים, מהבריכה או מהים. גם דרך שמים מעוננים עוברת קרינה על סגולה במידה ניכרת.

10. שיזוף במכוני שיזוף בהחלט אינו מומלץ על ידי המומחים. כיום ידוע, כי גם השתזפות במכונים כאלה עלולה לגרום נזקים בריאותיים חמורים ביותר, בדומה לאלה של קרינת השמש ובייחוד כאשר החשיפה מתחילה בגיל צעיר.

המידע באדיבות האגודה למלחמה בסרטן.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור ונקודות חן (שומות).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום