טיפ שבועי: טיפול בפטרת

(0)
לדרג

החום והלחות הם קרקע פורייה להתפרצות פטרת העור והציפורניים. לרפואה המשלימה יש פתרונות הכוללים שימוש בצמחי מרפא ושמנים אתריים

מאת: זהבית שטנר

בקיץ אנו מזיעים יותר. עם הלחות והחום גם הפטריות ברגליים ובציפורני הידיים משגשגות. הרפואה הקונבנציונאלית מציעה משחות שונות ואף כדורים העלולים לגרום לנזק לכבד, אולם לא תמיד אמצעים אלו יעילים.

לפטריות יש נטייה להיות עקשניות. קשה להיפטר מהן ולעיתים יכול להתלוות אליהן גם גרד וריח רע. יש לעבור אבחון מעמיק לבירור הסיבה לפטרייה. על פי הרפואה המשלימה, הסיבות יכולות להיות: בעיות במערכת העיכול, פטריית הקנדידה היושבת במערכת העיכול, רעלים בגוף, בעיות בכיס המרה. יש לציין כי אנשים חסרי כיס מרה נוטים לסבול יותר מפטרת כיוון שהרעלים מגופם לא מסולקים.

לאחר האבחון ניתן טיפול המיועד לסילוק הרעלים הכולל דיקור סיני ונטילה בבליעה פנימית של מיצויים מצמחי מרפא המותאמים אישית למטופל/ת. הם כוללים למשל את שן הארי, סרפד, שקיסנדה (לניקוי הכבד) ועוד. יש לשלב טיפול חיצוני להרגעת הגירודים - משחה אנטי פטרייתית המבוססת על צמחי מרפא וכן תערובת של שמנים אתריים כגון: ברגמוט, אקליפטוס, ציפורן, לימון, תימוס ועוד. מומלץ לשלב גם טיפול פרוביוטי.

זהבית שטנר היא נטורופתית ומטפלת מוסמכת ברפואה סינית, אירידיולוגית וקוסמטיקאית רפואית, בעלת מרכז החיים היפים בראשון לציון.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה משלימה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום