תזונת נשים בכל גיל

(0)
לדרג

השינויים בחיים משפיעים גם על תזונתנו. בכל גיל ישנם "מוקשים" שעלולים לגרום לעלייה במשקל, ולכן שמירה על אורח חיים בריא חשובה תמיד

מאת: אולגה רז

נשים בכל גיל עסוקות בדברים שונים, כגון: עבודה, משפחה, לימודים ועוד. לעיתים הלחץ ואורח החיים מקשים עליהן לשמור על תזונה נכונה וכתוצאה מכך הן עולות במשקל. בנוסף, כתוצאה מארוחות לא סדירות ותזונה לקויה נוצרים חוסרים תזונתיים שונים.

^^להלן אופי האכילה של נשים בעשורים השונים:^^

העשור השלישי: 20-30

החיים מתאפיינים באי סדר ובהשתנות מתמדת: צבא, לימודים, חיפוש עבודה, יציאות, בילויים, אוכל לא סדיר, אלכוהול, עישון וחוסר שינה.

זהירות: עודף משקל וחסרים תזונתיים.

אופי האכילה: הנשים הצעירות לא אוכלות בדרך-כלל מספיק בשר ודגים, מוצרי חלב, ירקות ופירות. עולה צריכת דברי מתיקה, מאפים, פאסט פוד, כמו בורקס, פיצות, המבורגרים, שתיית אלכוהול ומשקאות ממותקים. גיל זה מאופיין בדיאטות רבות ומטורפות, חלקן מזיקות לבריאות.

חסרים תזונתיים אופייניים: חסר בברזל, בוויטמין B12, באבץ, בחלבון, בסידן, מגנזיום, סיבים תזונתיים וויטמין C.

העשור הרביעי: 30-40

זהירות: השמנת יתר.

אופי האכילה: מתברגנים, מתחתנים ומביאים ילדים. הפוקוס ממוקד בבית - הנשים מתחילות לבשל בבית לבעל ולילדים, וגם לאכול את שאריות האוכל של הילדים. נשות קריירה, לעומת זאת, עובדות שעות ארוכות, לפעמים בלי לאכול, ומשלימות בדברי מתיקה ובאכילה מופרזת בערב בבית.

חסרים תזונתיים אופייניים: החרפת חוסר בברזל, בסידן, בויטמין D ובמגנזיום.

העשור החמישי: 40-50

זהירות: עודף משקל.

אופי האכילה: תקופת הפרה מנופאוזה (לפני הפסקת וסת) "מעודדת" עלייה במשקל. הנשים אחראיות, לרוב, על תזונת המשפחה. הן מכינות או קונות יותר מדי אוכל "מפנק" - גלידות, ממתקים, עוגות וכדומה. נשות קריירה רוכשות מזון מוכן, אך לא תמיד בוחרות באוכל מזין, אלא "הולכות" עם רצונות בני המשפחה לאוכל שמן ומתוק יותר. יחד עם זאת, חלקן חוות "התעוררות", מתחילות לשים לב לעצמן, לעשות פעילות גופנית ולאכול יותר מאוזן ולעשות דיאטות.

חסרים תזונתיים אופייניים לעשור זה: עדיין חסר ברזל, פחות ב-B12, סידן, ויטמין D ומגנזים.

העשור השישי: 50-60

גיל המעבר בפתח ועימו מתחילות להופיע בעיות בריאות - עלייה ברמות הכולסטרול, הטריגליצרידים, הסוכר, כאבים בגב ובגפיים וכאבי שרירים.

זהירות: השמנה.

אופי האכילה: גיל המעבר "מביא" עימו בדרך-כלל עלייה במשקל. יש מקום לטיפול מכוון למניעת עליה במשקל, לטיפול במחלות הקיימות ומניעת מחלות בעשור הבא.

חסרים תזונתיים אופייניים לעשור זה: ויטמינים שונים, סידן וויטמין D.

העשור השביעי: 60-70

עשור זה מאופיין בעייפות, כאבים שרירים וגב ונטייה לסבול מעצירות. הוא עשוי להביא עימו מחלות ותופעות בריאותיות כמו: מחלות לב וכלי הדם, סוכרת, יתר לחץ דם, אוסטיאופניה ואוסטיאופורוזיס.

זהירות: השמנה.

אופי האכילה: יוצאות לגמלאות ולכן יש יותר זמן פנוי, אוכלים יותר בבית, סבתות נוהגות לעזור לילדים עם הנכדים, כולל הכנת אוכל שהם אוהבים.

חסרים תזונתיים אופייניים לעשור זה: ויטמינים ומינראלים, כולל ויטמין B12, מגנזיום, סידן וויטמין D.

הדיאטנית אולגה רז הרצתה על הנושא בוועידה הראשונה לתזונת נשים במעגל החיים בשיתוף המגזין הרפואי MEDICAL.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום