ייעוץ קוסמטי מרופא השיניים

(0)
לדרג

רוצים חיוך מושלם? באמצעות הדמיה ממוחשבת ניתן לראות מראש את התוצאה הסופית שתתקבל לאחר הטיפול הקוסמטי אצל רופא השיניים

מאת: ד"ר רוני אמיד

תחום הקוסמטיקה מאופיין בחידושים ופיתוחים מתמידים בקצב מהיר הניזונים ממודעות ציבורית גוברת ובמקביל לה הקצאת תקציבי מחקר ופיתוח גדולים מצד החברות המבקשות להתחדש ולהתפתח על מנת להתחרות ולשמור על מעמדן בשוק.

הדמיה ממוחשבת באמצעות תוכנת מחשב הינה הכלי המתקדם ביותר כיום בתחום הייעוץ הקוסמטי-אסתטי בתחומי האיפור/שיער/פלסטיקה. טכנולוגיה ייחודית זו חודרת כיום לתחום האסתטיקה הדנטאלית ככלי עזר מתקדם בתחום הייעוץ הקוסמטי ברפואת השיניים.

עיצוב החיוך

ההתייעצות הקוסמטית, אצל רופא השיניים באמצעות טכנולוגית ההדמיה הממוחשבת הינה לרוב ההזדמנות הראשונה של המתעניין בשינוי החיוך, לבחון את האפשרויות לעיצוב "החיוך המושלם" המתאים ביותר לתפיסתו האסתטית צרכיו ונתוניו - בהתאם לנקודת המוצא שהינה החיוך הנוכחי.

ההדמיה הממוחשבת מאפשרת להגיע לתוצאה סופית של חיוך המהווה את השילוב האופטימלי בין טעמם והעדפותיהם האישיות של המטופלים, לבין עקרונות הקוסמטיקה הדנטאלית שנקבעו לאור מחקרים על העדפות מטופלים רבים, בהתאם לנורמות חברתיות מקובלות ולתפיסה המערבית.

לשם יצירת ההדמיה מצולם החיוך ובאמצעות תוכנת ההדמיה נעשים בו שינויים תוך הקפדה על שינוי הפרטים בהתאם להנחיות הרופא ולהעדפות המתרפא. עקרונות "החיוך המושלם" בהם נעזרים בהדמיית החיוך מבוססים על יסודות האומנות הקלאסית כדרישה לסימטריה, יחס נכון של אורך כל שן לעומת רוחבה, הקבלת קו החיוך למישור העיניים, קו חיוך קשתי המקביל לקו השפה התחתונה, קו חניכיים המקביל לקו השפה העליונה, פרופורציות נכונות לכל שן.
למעשה באמצעות תוכנת המחשב, ניתן להעלות מגוון אפשרויות שונות לשיפורים ולהחליט יחד עם המטופל מהי האפשרות המועדפת, בדומה לבניית קלסתרון ע"י חוקרי המשטרה.

ניתן לבחון ולהתאים את צורת השיניים העתידית, להתלבט בנוגע לצבע השיניים על-ידי מספר אפשרויות לשנויי צבע בהתאם למאפייני גוון העור והשפתיים, מתן שקיפות לאזורים מסוימים בכל שן, הוספת ברק ושינוי מבנה (אורך, רוחב, זווית) ולבחון מראש את מראה "החיוך המושלם" הצפוי להתקבל בסופו של התהליך.

תיאום ציפיות

מעבר ליכולת ההתאמה המדויקת, מאפשרים אמצעי ההדמיה תיאום ציפיות בין הרופא למטופל/ת וסיכוי גבוה ביותר להצלחה הנמדדת לא רק בתוצאה עצמה, אלא בתחושתו האישית ושביעות רצונו של המטופל.

לאחר התאמת החיוך ותיאום הציפיות באמצעות התוכנה, מגיע שלב של בניה על גבי מודל גבס של צורת השיניים עליה הוחלט. לאחר לקיחת מידות מדויקות של השיניים הקיימות בפה, בונים בעזרת שעווה על גבי מודל השיניים הקיימות את צורת השיניים העתידיות בהתאם למאפיינים שנבחרו על-ידי המתרפא והרופא, כך ניתן להתבונן מחוץ לפה בתוצאה האמורה להתקבל וזאת בצורה תלת ממדית, וליצור שינויים בשעווה עד ליצירת צורה שעמה המטופל מרגיש שבע רצון.

בשלב השלישי ניתן גם ליצור הדמיה מלאה - פיזית, על שיניו של המטופל, בכדי לוודא סופית שהגענו לתוצאה המושלמת. ההדמיה בשלב השלישי מבוססת על ציפויי דמה מחומר פלסטי (אקריל) היכולים להיות מונחים על גבי השיניים ומהווים מודל תלת מימדי של מבנה השיניים, אשר נבחר באמצעות תוכנת ההדמיה או בעזרת גילוף אבחנתי. את ציפויי הדמה ניתן להרכיב בתוך הפה על השיניים הקיימות, באופן המאפשר לבחון את המראה הסופי האמור להתקבל לאחר הטיפול האסתטי ולראות בקלות כיצד יראה החיוך, בסופו של התהליך. בשלב זה ניתן להכניס שיפורים קטנים נוספים הניתנים ליישום בחיוך הסופי.

ציפוי חרסינה

הלבנת השיניים לצמיתות, יישורן במהירות ללא שימוש במכשיר יישור שיניים המצריך טיפול ממושך, שיקום שיניים שבורות, הארכת שיניים שחוקות, סגירת מרווחים בין השיניים וכיסוי שורשי שיניים חשופות כתוצאה מנסיגת שיניים, מתאפשרים כיום בקלות, בעקבות הפיתוח האחרון בתחום ציפויי החרסינה הלומינירס אשר הושק לאחרונה בישראל.

הטכניקה מבוססת על ציפוי חרסינה חזק ודק במיוחד, כעובי עדשת מגע (0.2 מ"מ) המודבק ישירות על גבי השן, ללא שיוף או פגיעה בשן מעבר לנגיעות קלות במקרים מסוימים בלבד. הציפויים מיוצרים מחרסינה חזקה מאוד ועמידותם דומה לשן טבעית ואף יותר ובכך מגינים על חזית השן. לאחר הטיפול אין הנחיות מיוחדות ואין צורך בתחזוקה מיוחדת.

ד"ר רוני אמיד הוא רופא שיניים, אשר עוסק באסתטיקה ושיקום הפה.

בואו לדבר על זה בפורום אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום