פרס לטיסברי: כתבה פרסומית

(0)
לדרג

טיסברי, תרופה לטיפול בטרשת נפוצה, קיבלה את פרס Galien לשנת 2009 על קידום המחקר הפרמצבטי

מאת: מערכת zap doctors

חברת Biogen Idec France הודיעה השבוע שתרופת TYSABRI (טיסברי) זכתה בפרס Galien היוקרתי לשנת 2009 בקטגוריית "תראפייה בבתי-חולים" . מטרת הפרס היא לקדם באופן משמעותי את מחקר הפרמצבטי.

טיסברי ניתנת לחולי טרשת נפוצה מסוג התקפי נסיגתי בעל מנגנון פעולה חדשני המביא לתוצאות קליניות מרשימות במיוחד, בשיעורים הגבוהים פי שניים ויותר ביחס לטיפולים הקיימים בשוק. הטיפול בתרופה מביא 37% מהחולים להיות חופשיים מהסימפטומים של המחלה בטווח של שנתיים, ומעבר לכך, 64% אף חוו השתפרות במוגבלות הפיזית המצטברת שלהם בטווח של שנתיים טיפול.

לדברי פרופסור ג'רומה דה דאזה מבית החולים של המרכז האוניברסיטאי במחוז שטרסבורג: "טיסברי שינתה באופן משמעותי את האופן שבו אנו מטפלים בטרשת נפוצה. לאחר שנתיים מעקב בצרפת ו-3,000 מטופלים שקיבלו טיפול, השימוש הממשי מאשר את התוצאות היות ומטופלים רבים מגיעים למצב שבו הם חופשיים לחלוטין מן המחלה הפעילה ומהישנות המחלה. פרס זה מוצדק והוא נותן כבוד לנוירולוגיה, ובמיוחד לנוירולוגים המעורבים בטיפול בטרשת נפוצה".

לפני מספר חודשים פורסמו בכתב העת Lancet Neurologyתוצאות מחקר ייחודי עם ממצאים יוצאי דופן שהראו שהטיפול בטייסברי העלים את הסימנים הקליניים של המחלה לאחר טיפול בן שנתיים. בחודש שעבר הוצגו ממצאי מחקר חדש המלמדים כי השימוש בתרופה שיקם את הנזק ברקמת המיאלין. התרופה נכנסה במרץ 2008 לסל הבריאות בישראל כיום משתמשים בה כ-40 אלף חולים ברחבי העולם.

מחלת הטרשת הנפוצה היא אחת מהמחלות הנחקרות ביותר בארץ ובעולם. מדובר במחלה עצבית הפוגעת בעיקר באנשים בין העשור השני והרביעי לחייהם. למחלה אין כיום ריפוי, היא אינה מובילה למוות וברוב המקרים תוחלת חיי החולים אף לא משתנה. יחד עם זאת כתוצאה ממנה נפגעת משמעותית איכות החיים של החולים, ובשלבים מתקדמים שלה הם נאלצים ללכת בעזרת מקל או כיסא גלגלים, מופיעה פגיעה קוגניטיבית, עייפות קשה ועוד.

בואו לדבר על זה בפורום טרשת נפוצה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום