נסיעה לחו"ל - בחירת ביטוח רפואי

(0)
לדרג

עם חופשת הקיץ מתחילה עונת הנסיעות לחו"ל. לפני שטסים, כדאי לבדוק שפוליסת הביטוח שרכשתם מתאימה לכם, למשפחה ולסוג החופשה

מאת: יעקב מזרחי

כל אדם היוצא לחו"ל רוכש ביטוח. השאלה היא באיזה ביטוח כדאי לבחור ומהם הדגשים השונים המוצעים בכל פוליסה. הביטוח יכול להיות מותאם לגיל המבוטח, מצב בריאותו, מטרת הנסיעה, יעד הנסיעה, תקופת הנסיעה ואופיה. נוסעים רבים עורכים השוואות בין מחירי הביטוח, אך אינם בודקים את מהות הכיסויים ואת התאמתם לצרכים הספציפיים שלהם.

^^להלן 14 כללים חשובים בבחירת ביטוח:^^

משך השהייה בחו"ל - למרבית הפוליסות יש הגבלה באשר לתקופת הביטוח, לכן יש לבדוק האם תקופת הנסיעה מתאימה לפוליסה.

מצב בריאותו של המבוטח - הפוליסות הסטנדרטיות אינן מכסות מחלות כרוניות או הריון. במצבים כאלה יש לרכוש פוליסה הכוללת הרחבה, גם אם היא יקרה יותר מהפוליסה הסטנדרטית.

מחלות ומגיפות עולמיות - שפעת החזירים שהתפרצה לפני מספר חודשים גרמה ללא מעט דאגות בקרב מטיילים, שעד היום חוששים מהידבקות. בכל הנוגע לפוליסה, ניתן לרכוש ביטוח נסיעות לכל יעד בעולם כולל מקסיקו. כמו כן, ביטוח הנסיעות מכסה את עלות הבדיקות לאבחון שפעת החזירים בחו"ל, זאת רק במידה שהמטייל חש ברע וכי קיים חשש להידבקות.

יעד הנסיעה - כדאי לעדכן את סוכן הביטוח בנוגע ליעד הנסיעה ולהתאים לו את הפוליסה (במדינות צפון אמריקה למשל, עלות של ארבעה ימי אשפוז עלולה להגיע ל-150 אלף שקל).

הוצאות רפואיות - יש לבדוק האם קיימת הגבלה של מספר ימי האשפוז בפוליסה, או הגבלה של עלות יום אשפוז, שכר מנתח, טיפול נמרץ או תרופות. כמו כן יש לוודא כי גבולות הפוליסה מתאימים לצרכי הלקוח. לדוגמה, הפוליסות הנרכשות באמצעות כרטיסי האשראי כוללות הגבלות מאוד ספציפיות ויש להפנות את תשומת ליבו של הלקוח לכך.

אשפוז בבית חולים פרטי - במדינות מסוימות קיימת סכנה ממשית לחיי הנוסע אם הוא מתאשפז בבית חולים ציבורי, זאת עקב תנאי היגיינה ירודים, מחסור באביזרים, מכשור רפואי וכדומה. ללקוח כזה כדאי לרכוש ביטוח המכסה עלות אשפוז בבית חולים פרטי.

המשך טיפול בארץ - מרבית הפוליסות מקנות המשך טיפול רפואי בארץ, במסגרת אשפוז בבית חולים ציבורי. יש לבדוק האם הפוליסה מקנה גם כיסוי להמשך טיפול רפואי שאינו במסגרת אשפוז, כגון טיפולים אמבולטוריים.

ליווי בארץ - במקרה שהלקוח יוצא לטיול, בפרט באזור לא מפותח בעולם, כדאי שיבדוק כיסוי יציאה של צוות רפואי מישראל או ליווי לארץ על ידי בן משפחה.

עיסוק בספורט - מרבית הפוליסות אינן כוללות כיסוי לתאונות הנובעות מעיסוק בספורט מסוג כלשהו. אם מטרת הנסיעה היא לשם עיסוק בספורט (כגון סקי מים, ספורט אתגרי, סקי שלג ועוד), יש לרכוש הרחבה של הפוליסה הבסיסית.

איתור, חיפוש וחילוץ - כיסוי המתאים בעיקר לנוסעים למזרח הרחוק או דרום אמריקה.

מטען אישי נלווה - בפוליסת נסיעות לחו"ל קיימת הגבלה לכיסוי חפצי ערך וכן לפריצה או גניבה מרכב. כדאי לשתף את סוכן הביטוח אם אתם מתכוונים לקחת איתכם רכוש יקר ערך כמו מצלמת וידאו, תכשיטים ועוד, ולבטחם בהתאם.

קשר עם הארץ - כדאי לכל נוסע להשאיר בידי קרוב משפחה בארץ העתקים של הפוליסה וכן פרטי קשר עם סוכנות הביטוח.

נסיעה עם ילדים - חשוב מאוד שהילדים וההורים יבוטחו באותה פוליסה ובאותה חברה. אם חלילה מתרחשת תאונה וכל אחד מהם מבוטח בחברה אחרת, יתכן כי לכל אחד מהם יינתן שירות בנפרד או במקום נפרד.

חיסונים - בדרך כלל, רוב טיולי המשפחות מתרכזים באירופה, ארה"ב וכן ביוון או בתורכיה, אך לאחרונה החלו גם טיולים לתאילנד ולאפריקה במקרה כזה יש להקפיד על קבלת החיסונים המומלצים.

יעקב מזרחי הוא מנהל תחום ביטוחי נסיעות לחו"ל ב"כלל בריאות".

בואו לדבר על זה בפורום ביטוח בריאות ונסיעות לחו"ל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום