טיפול תרופתי לשחיקת סחוס

(0)
לדרג

לראשונה בישראל: גלוקוזאמין כתרופת מרשם. השימוש בה מפחית ב-57% את הצורך בהחלפת מפרק הברך. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בשורה משמחת לישראלים הסובלים משחיקת סחוס וכאבי ברכיים. חברת מעבדות רפא משיקה בישראל טיפול תרופתי לשחיקת סחוס (דלקת מפרקים ניוונית), הניתן במרשם רופא ונקרא ארטריל (Arthryl). הטיפול התרופתי מבוסס על גלוקוזאמין הניתן במנה יומית אחת המכילה 1,500 מ"ל.

מדובר בגלוקוזאמין היחיד בישראל הרשום כתרופת מרשם, בעוד כל יתר מוצרי הגלוקוזאמין המקובלים בארץ רשומים כתוספי תזונה, ללא מרשם רופא.

שחיקת סחוס (דלקת מפרקים ניוונית) - לא רק מחלה של קשישים

דלקת מפרקים ניוונית (שחיקת סחוס) היא מחלת מפרקים כרונית אשר גורמת לכאבים במפרקים, לתחושת נוקשות, למגבלה בתפקוד היומיומי, חוסר יכולת לבצע פעילות גופנית, וכתוצאה מכך לפגיעה באיכות החיים. על פי נתוני הערכה כלל עולמיים, כ-40% מבני ה-65 ומעלה לוקים בדלקות מפרקים, אך למרות מה שנהוג לחשוב, צעירים רבים סובלים מהמחלה, בעיקר אלו העוסקים בספורט בצורה אינטנסיבית או בעבודות מונוטוניות. מחקרים רבים הוכיחו כי ארטריל מטפל בתסמינים של שחיקת סחוס ואף מאט את קצב התקדמות המחלה.

על הטיפול

את הטיפול בתרופה ניתן להתחיל מיד עם אבחון המחלה, והוא מומלץ במצבי מחלה בדרגת חומרה קלה עד בינונית. טיפול מוקדם בתרופה זו החל משלביה המוקדמים של המחלה, עשוי להגן על הסחוס במפרק, למנוע את הידרדרות המחלה ואף להגן על המפרק בעתיד. על פי מחקרים קליניים, השימוש בתרופה מתחיל להשפיע על תסמיני המחלה (כגון כאב ונוקשות) כשבועיים מיום התחלת הטיפול. בטיפול ארוך טווח, אף נרשמה הפחתה משמעותית של 57% בסיכון להחלפת מפרק הברך ואפשר חזרה לתפקוד.

על המינון, צורת הלקיחה והמחיר

מנה יומית אחת מכילה את כל מינון הגלוקוזאמין סולפאט המומלץ (1,500 מ"ג) ליום. התרופה נמכרת בישראל בצורת אבקה להמסה בכוס מים ומיועדת לשתיה מיידית בסמוך לארוחה.

ניתן להשיג את התרופה בכל בתי המרקחת הפרטיים במחיר 120 שקלים והיא נמצאת בביטוחים המשלימים של קופות החולים לאומית, מאוחדת ומכבי במחיר של 60 שקלים בלבד. המחירים הם לאריזה של 30 שקיקים המספיקים לשימוש למשך חודש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום