זיכרון אחרי לידה

(0)
לדרג

הטיפ של doctors: ירידה בזיכרון היא חלק מהסימפטומים לאחר הלידה. כל השיטות ברפואה משלימה לחיזוק זרימת הדם ושיפור הזיכרון

מאת: מערכת zap doctors

על פי הרפואה הסינית, הלב אחראי על הזיכרון. על מנת שהזיכרון יהיה לא ייפגע, צריכה להיות אספקת דם תקינה ללב. לאחר הלידה, האישה מאבדת דם והלב לא מקבל את כמות הדם הנחוצה לו כדי לבצע את תפקידיו בצורה יעילה. הדבר מתבטא בזיכרון ירוד (וגם בבעיות שינה, נשירת שיער ועוד). כאשר אין הזנת דם טובה ללב ולמוח - הזיכרון כאמור נפגע.

ברפואה הסינית מקדישים חשיבות רבה לטיפול ביולדת הטריה. ההמלצות הן מנוחה ותזונה מתאימה. בעבר נהגו לדאוג ליולדת - בישלו עבורה, דאגו לעזור לה בכל עבודות הבית, דאגו שתנוח, תאכל טוב ותתחזק. היום הדברים שונים; אנו לא חיים בחברה שבטית ולכן רואים יותר ויותר נשים שלא מתחזקות כראוי לאחר הלידה. חלק מהסימפטומים הם כאמור ירידה בזיכרון. לאורך זמן עלולים להופיע סימפטומים נוספים, חמורים יותר הנובעים מתשישות.

זהר לוסטיגר-בשן, מטפלת ברפואה סינית ומרצה בקמפוס ברושים, מסבירה כיצד ניתן להתמודד עם זיכרון ירוד במספר דרכים:

1. תזונה: התאמת תפריט "מחזק דם" שכולל בין השאר: בשר, הודו, עוף, כבד עוף, דגנים מלאים (אורז מלא, בורגול, קינואה, כוסמת וקוסקוס מלא), ירקות כתומים (בטטה, גזר, דלעת ודלורית), ירקות אדומים (עגבנייה וסלק), ירקות ירוקים כהים ומרקים עם מח עצם.

2. דיקור: הדיקור לאחר הלידה גם הוא מכוון כדי לחזק דם. נקודות הדיקור יהיו בידיים ברגליים ובבטן. בהתאם לסימפטומים של המטופלת.

3. צמחי מרפא סינים: התאמת פורמולת צמחים סיניים, ספציפית לכל מטופלת. הצמחים יהיו צמחים המחזקים דם. את הצמחים ניתן לקחת בצורת תה, קפסולות או תמצית נוזלית.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה סינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום