"סיכוי קטן למות מהזרקת אינסולין"

(1)
לדרג

כך אומר לדוקטורס פרופ' משה קרפ, בעקבות ניסיונו של דודו טופז להתאבד באמצעות מנת יתר של אינסולין. עקב המקרה הגיעו עשרות פניות לאגודה לסוכרת נעורים

מאת: מערכת zap doctors

דובר שירות בתי הסוהר הודיע הבוקר (ה') כי דודו טופז ניסה להתאבד בתאו בבית המעצר אבו-כביר בתל-אביב. טופז הזריק לעצמו אינסולין כדי להפחית את רמת הסוכר בדמו. הוא נמצא במהלך ביקורת שגרתית של קצין משמרת בתאו כשהוא מטושטש.

בעקבות ניסיון ההתאבדות של דודו טופז הגיעו הבוקר עשרות טלפונים מבוהלים ל"אגודה לסוכרת נעורים" של חולי סוכרת, אשר ביקשו לדעת האם באמת אפשר למות ממנת יתר של אינסולין.

החולה נהיה מטושטש ומאבד את ההכרה

"רוב האנשים שניסו להתאבד על-ידי מינון יתר של אינסולין נכשלו במשימתם", אומר לדוקטורס פרופ' משה קרפ, היועץ הרפואי של האגודה לסוכרת נעורים. "כאשר החולה מתחיל להשתמש במזרקים אחד אחרי השני, בשלב מסוים הוא נעשה מטושטש ולא מספיק להזריק את כל המנה הדרושה להפחתת רמת הסוכר לאפס".

פרופ' קרפ מציין, כי "ברוב מקרי ההתאבדות שנעשו על-ידי הזרקת אינסולין, אלו היו רק מטרות לזעוק לעזרה ולהודיע על מצוקה. כאשר מישהו רוצה לשים קץ לחייו הוא צריך להשתמש בכמויות גדולות מאד".

מינון יתר של אינסולין יכול לגרום להיפוגליקמיה - ירידה ברמת הגלוקוז בדם וכתוצאה מכך לאיבוד הכרה ולנזקים במוח. "התופעות חמורות יותר אצל ילדים ופחות אצל מבוגרים, אך אם תופסים את המטופל בזמן לאחר שהזריק לעצמו מנת יתר של אינסולין, ולמרות שהוא חסר הכרה, אך יש לו דופק ונשימה, אפשר לטפל בו על-ידי עירוי של סוכר לתוך הווריד", מסכם פרופ' קרפ.

בואו לדבר על זה בפורום אינסולין - דרכי טיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום