צמצום ניתוחי סרטן השד

(0)
לדרג

חדש בצרכנות: מערכת חדשה שמפחיתה את שיעור ניתוחי השד החוזרים ומזהה את גבולות הגידול הסרטני כבר בניתוח הראשון

מאת: מערכת zap doctors

בזכות תוצאות מחקר קליני נרחב, המוכיח יעילות בהפחתה של 56% בשיעור הניתוחים החוזרים להסרת גידול סרטני בשד, אישרו משרד הבריאות הישראלי ורשות הבריאות
האירופית CE, שיווק ושימוש בטכנולוגיה הרפואית MarginProbe.

ממצאי הניסוי הקליני אשר הוכיחו את יעילותה ובטיחותה של המערכת, מעודדים ומעניקים תקווה לנשים רבות, הנדרשות לניתוח הסרת גידול סרטני בשד, כי תוכלנה להימנע מניתוח חוזר מיותר. מעתה, תוכלנה חולות המוזמנות לניתוח להסרת גידול סרטני מהשד להגדיל את סיכוייהן לעבור את השלב הניתוחי פעם אחד בלבד.

מערכת הבדיקה הינה פרי פיתוח של חברת "דיון מדיקל" הישראלית, המתמחה בפיתוח מכשור רפואי בתחום זיהוי מיידי של רקמות סרטניות בניתוחים. המערכת, מזהה במהלך הניתוח הראשון להסרת הגידול (למפקטומי) - האם ברקמה בשולי הגידול יש תאים סרטניים. אם כן, המנתח מוציא אותם במקום ונחסך מהאישה ניתוח חוזר.

במקביל למחקר קליני רחב היקף המתקיים בארה"ב, הסתיים לאחרונה מחקר קליני שנערך ב-11 מרכזים רפואיים בישראל בהשתתפות 35 כירורגים. המחקר כלל 300 חולות שנזקקו לניתוח להסרת גידול סרטני מהשד.

המשתתפות חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות: בקבוצה בה השתמשו המנתחים במערכת ה-MarginProbe, במהלך הניתוח נסרק הגידול הסרטני עם הוצאתו בעזרת הרכיב הידני של המערכת. כאשר קריאות המכשיר הצביעו כי בשולי הגידול יש תאים סרטניים, הסירו המנתחים את האזורים החשודים. בקבוצת הביקורת הסתמכו המנתחים על השיטות הסטנדרטיות כגון - הערכה קלינית של הגידול והדמיה שלו במכשיר ממוגרפיה וכן חתך קפוא.

ד"ר תניר אלוייס, כירורגית שד בביה"ח הדסה, אחת מהחוקרות שגם תציג את תוצאות המחקר בכנס איגוד הכירורגים הישראלי שיתקיים ביום ה', אומרת, כי "הממצאים הראו כי הנתונים שמספקת המערכת בזמן הניתוח מסייעים למנתח לזהות ברמת דיוק גבוהה רקמה עם תאים סרטניים ובכך להפחית את הצורך בניתוח שד חוזר".

פרופ' מרדכי גוטמן, מנהל המחלקה לכירורגיה כללית והשתלות בביה"ח תל השומר, שותף למחקר: "הטיפול הכירורגי בסרטן שד עבר מהפך ב-20 השנים האחרונות עם המעבר מכריתה מלאה של השד, להסרת הגידול (למפקטומי) תוך שימור השד. עם זאת בעיית זיהוי שולים נגועים בתאי גידול במהלך הניתוח נותרה ללא מענה משמעותי, שכן אפילו בדיקה פתולוגית המבוצעת בעת הניתוח לא נותנת תשובה מספיק טובה לבעיה. מערכת זו מסתמנת כפתרון בזמן אמיתי שיסייע למנתחים ולחולות להימנע מניתוחים חוזרים".

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום