תזונה: אכילה מודעת

(0)
לדרג

הטיפ השבועי: מודעות לסוג ולכמות המזון הנצרך תסייע לכם בשמירה על המשקל. כל ההמלצות לאכילה מודעת ומבוקרת

מאת: מערכת zap doctors

החיים המודרניים מזמנים לנו לחץ רב, מחסור כרוני בזמן ותחושה שאנו במרוץ אינסופי להספיק כמה שיותר. אחד הגורמים להשמנה הינו אכילה לא מודעת. כאשר אוכלים במהירות ובלחץ של זמן, יש נטייה לאכול יותר, להגדיל נפח ארוחה ולמלא את הצלחת הרבה מעבר למה שהגוף שלנו זקוק. כמו כן, בל נשכח את הקשר בין הנפש שלנו לאכילה. סטרס גורם לעיתים קרובות לאכילה מוגברת כפיצוי. אוכל הוא דבר שמרגיע אותנו באופן מיידי אם כי רק לטווח הקצר.

להלן טיפים לפיתוח מודעות לאכילה נכונה יותר מאת ענת קייזמן, דיאטנית קלינית ויועצת אישית להרזיה ושינוי אורח חיים:

1. נהלו סדר יום - אכילה בשעות קבועות ומסודרות משפרת תחושת שובע, מפחיתה "חטיפות" במהלך היום ומשפרת תפקוד, ערנות ומעל הכל מרגיעה יותר.

2. רגע לפני שהנכם מתיישבים לאכול או עומדים להושיט יד ולהתכבד בדבר מה, שאלו את עצמכם עד כמה אתם באמת רעבים ומתי אכלתם לאחרונה.

3. השתדלו להאט את קצב האכילה. זכרו שלוקח עשרים דקות על מנת לחוש שובע. אכילה מהירה תוביל אתכם לאכילת כמויות גדולות יותר של מזון בזמן קצר.

4. הימנעו מאכילה אוטומטית במהלך עשייה אחרת כגון: צפייה בטלוויזיה, מול מחשב, במהלך נהיגה, קריאת ספר או כל דבר אחר שמסיח את הדעת. אכלו ליד שולחן, בישיבה ובאווירה שקטה ורגועה. התרכזו באכילה בלבד, כך תשלטו טוב יותר על קצב האכילה ועל הכמות הנאכלת.

5. הרבו בשתייה במהלך היום, לפני, בזמן ואחרי ארוחות. זכרו שצמא מתורגם לעיתים כרעב על ידי הגוף.

6. היזהרו מהדקות הראשונות בהגיעכם הביתה. אל תכנסו ישירות למטבח. נסו להירגע כמה דקות בחדר אחר, התקלחו או בצעו פעולה אחרת ורק אז גשו לאכול.

7. דאגו שלא להגיע מאד רעבים הביתה ואכלו משהו כשעה עד שעתיים לפני ההגעה. זכרו שהקושי העיקרי הוא בשעות הערב.

8. הוציאו את מזונות הפיתוי שלכם מהבית.

9. הניחו מראש על השולחן את כל המאכלים המתוכננים לאותה ארוחה, על מנת ליצור מסגרת אכילה מוגבלת מראש.

בואו לדבר על זה בפורום הרזיה ללא דיאטה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום