השתלות שיניים ביום אחד

(0)
לדרג

רפואת שיניים מתקדמת: באמצעות שיטת All on 4 ניתן להתקין מערכת שיניים שלמה ביום אחד, על גבי ארבעה שתלים בלבד. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

השתלת מערכת שיניים שלמה בשיטות המסורתיות היא ארוכה ומורכבת. כדי לשקם לסת שלמה, הרופאים נאלצים להתקין בין 8-12 שתלים. התהליך מאלץ בד"כ לבצע פעולות כירורגיות נוספות, כגון השתלות עצם, הרמת סינוס ועיבוי עצם. אולם תחום רפואת השיניים התפתח והתקדם מאד בשנים האחרונות וניתן היום לעבור טיפול שיניים ביום אחד, טיפול הנקרא "All on 4".

ד"ר יורם רוזן, מחלוצי השתלות שיניים המתקדמות בישראל ומנהל פורום השתלות שיניים ביום אחד בדוקטורס, אומר כי "במהלך הטיפול משקמים לסת שלמה באמצעות ארבעה שתלים בלבד". לדבריו, "ניתן להגיע לחלוקת העומס הרצויה להרכבת גשר על קשת לסת שלמה, על-ידי כך שארבעת השתלים ממוקמים בנקודות מפתח - שניים בחלק האחורי ושניים בחלק הקדמי, כאשר המרווח ביניהם מספק".

מערכת שיניים חדשה

הטיפול מתאים לאנשים שאמורים לעקור את כל השיניים ולהרכיב שיניים חדשות. כמו-כן, הוא מתאים לאנשים בעלי שיניים תותבות אשר רוצים לשדרג את איכות חייהם. "ניתן לשקם ביום אחד לסת שלמה גם אם אמורים לעקור את כל השיניים. במהלך הטיפול עוקרים את השיניים ומתקינים את השתלים. מערכת השיניים מחוברת עם ברגים אל השתלים ולא ניתנת לשליפה, ובכך מהווה תחליף לשיניים הטבעיות", אומר ד"ר רוזן.

מערכת השיניים הראשונית המותקנת ביום ההשתלה הינה זמנית לתקופת החלמה של שישה חודשים ולאחריה בונים את מערכת השיניים הקבועה והעתידית. מטופלים שעברו את הטיפול מדווחים על שיפור משמעותי בהרגשתם בכלל ובכל הקשור לאכילה בפרט, מכיוון שכוח הלעיסה חזר להם. במשך שמונה שבועות הראשונים לאחר הטיפול התפריט שלהם מבוסס על תזונה רכה ולאחר מכן הם יכולים לעבור לתזונה רגילה.

טיפול ללא המתנה

לעיתים נשמעות טענות כי טיפול "מקוצר" גורם לקיצורי דרך ולכן עלול להיות בעייתי. ד"ר רוזן מסביר שברפואת שיניים ישנם עקרונות מסוימים שהשיטה פועלת על-פיהם ואין פה גחמה של אף אחד לחרוג מהמסגרת. "השיטה פועלת על-פי כמה מונחים ידועים ברפואת שיניים", הוא אומר: הראשון "השתלה מיידית" כלומר עקירת שן והשתלה באותה ישיבה, העיקרון השני "העמסה מיידית" - כלומר, בו ביום שהתקנו את השתל אנו מתחברים אליו ולא ממתינים תקופת החלמה של בין 3-6 חודשים, כנהוג בשיטות המסורתיות.

תהליך הריפוי וההחלמה מתרחש בזמן שהשתלים כבר מחוברים. השתלים חזקים מאד כתוצאה מהזווית שבה הם מחוברים. הקיבוע והחיבור של השתלים בשני צידי קשת הלסת מאפשר יכולות יתר של השתלים לעמוד בעומסים.

יש לציין כי כל אחד יכול לעבור את הטיפול למעט אנשים בעלי חוסר עצם קיצוני בקדמת הלסת העליונה או התחתונה. לאנשים אלו גם לא יהיה ניתן להתקין שתלים רגילים, אולם ישנן חלופות עבורם. "יש מינימום רוחב וגובה של עצם המאפשר לבצע את הטיפול", מסביר ד"ר רוזן. "רוחב העצם המינימלי חייב להיות 5 מילימטר בין ניב לניב וכן נדרש גובה עצם מינימלי של 10 מילימטר בין ניב לניב".

השפעת החומרים

שיטת "All on 4" פותחה לפני כ-13 שנה על-ידי ד"ר פאולו מאלו מליסבון במיוחד כדי לבצע השתלות שיניים. במהלך השנים ד"ר מאלו מבצע מעקבים על הצלחת הטיפולים ומדווח על למעלה מ-97% הצלחה. ד"ר רוזן עובד על-פי השיטה של ד"ר מאלו בארץ במשך שלוש שנים. הוא משתמש אך ורק בשתלים דנטאליים איכותיים, פרי פיתוח של חברת 'נובל ביוקר' ומדווח כי אחוזי ההצלחה עומדים בסטטיסטיקה.

"ישנם מספר רופאים שלמדו את השיטה אך לא עובדים בהתאם לפרוטוקולים", אומר ד"ר רוזן. "הם מנסים להוזיל עלויות ולהשתמש בשתלים חלופיים ולכן אחוזי הכישלונות בטיפולים שלהם רבים יותר. היצמדות לפרוטוקולים המדויקים שמכתיב ד"ר מאלו והשימוש בשתלי טיטניום של נובל ביוקר, בעלי פני שטח מיוחדים, המזרזים את היצמדות הרקמות לשתל החדש, מבטיחים אחוזי הצלחה גבוהים בהליך השתלות שיניים הן בלסת תחתונה והן בלסת עליונה".

בואו לדבר על זה בפורום השתלת שיניים ביום אחד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום