חדרי מלח: טיפול בדרכי הנשימה

(0)
לדרג

ניתן להקל על בעיות בריאות רבות באמצעות שהייה בחדר מלח. הטיפול מצריך ישיבה נינוחה בחדר המועשר במלח טבעי ומתאים גם לילדים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

אנשים אשר סובלים במשך שנים מאסתמה, בעיות נשימה, מחלות אף אוזן גרון, מחלות עור וכו' מודעים לכך שהרפואה הקונבנציונאלית מוגבלת ביכולתה לסייע להם. בשנים האחרונות התגלו פתרונות נוספים לטיפול בתופעות השונות, וביניהם חדר מלח. מדובר בחדרים סטרילים לחלוטין, המועשרים במלח טבעי הנחצב ממנהרות בעומק של 300 מטר, ומבוקרים על ידי מערכת ממוחשבת המבקרת את רמת המליחות בו באופן המדויק ביותר מה שמקנה לטיפולים הצלחה גבוהה.

אמנם כבר קיימים בישראל עשרות חדרי מלח, אך רק ב-Haloclinic יש בקרה על רמת המלח בחדר. "אנו פועלים בעזרת מכשור ממוחשב ובלעדי לנו בישראל. המכשיר מייצר רמה טבעית של ריכוז חלקיקי מלח יבש", מסביר ליאור חיוט, מבעלי המקום. לדבריו, "המכשיר מתחזק את רמת המלח ברמה הרצויה על ידי חיישן ועוקב אחר פרמטרים של מיקרו אקלים".

כאשר נכנסים ל-Haloclinic בהרצליה פיתוח, ניתן להבחין בכך שהמקום עוצב ברמה גבוהה ביותר כדי להשרות אווירה של שקט ושלווה. במקום ישנו חדר לילדים שבו מגוון משחקים, צעצועים, מסך LCD ומוזיקה, מה שמקנה לילדים מעבר לטיפול חוויה בלתי נשכחת וחדר נוסף למבוגרים שמצויד במסך LCD, בכורסאות נוחות, מערכת סראונד משוכלללת, תאורה עמומה ומבחר סרטים שניתנים לבחירה על מנת להעביר שהייה מהנה בזמן הטיפול. כל מה שנותר הוא פשוט לשכב, לנוח וליהנות במשך שעה מהאוויר הנקי המצוי בחדר.

טיפול בבעיות שונות

ב-1948 גילה ד"ר פליקס בוז'קובסקי כי אוויר מלחי יבש במחצב המלח מרפא הפרעות בדרכי הנשימה. כיום ישנם מעל 2,000 חדרי מלח ברחבי אירופה. לדברי קרן חיוט, בעלת תואר שני במדעי הרפואה ומבעלי המקום, "שהייה בחדר מלח יכולה לסייע לאנשים אשר סובלים ממחלות כרוניות של דרכי הנשימה, כגון אסתמה וסיסטיק פיברוסיס, לאנשים שסובלים מבעיות אף אוזן גרון, מחלות עור למיניהן כגון אקנה ופסוריאזיס ועוד". בנוסף, היא מציינת כי טיפולים סדירים בחדר מלח יכולים לעזור בבעיות כמו עייפות כרונית, מתח, תשישות, דיכאון וכן לגמילה מעישון.

הטיפול במלח (הלותרפיה) מבוסס על ההשפעה של תרסיס יבש, דק ובלתי נראה לעין של מלח סלעים טבעי וגורמים אחרים של מיקרו אקלים על דרכי הנשימה ועל הגוף כולו. גודל החלקיקים הוא כמו במערות מלח טבעיות, והחלקיקים הנשאפים הללו חודרים אל הסמפונות. מחקר קליני מפורט גילה כי תרסיס של מלח סלעים מגרה את מנגנוני ההגנה של דרכי הנשימה, משחרר ליחה ומשפר את ניקוז הסמפונות, מונע דלקות ומחזק את המערכת החיסונית.

השימוש בנתרן כלוריד

בני הזוג חיוט הביאו לארץ 3.5 טון של מלח ממכרות באוקראינה באמצעות אוניה. יש לציין כי בחדר מלח לא מרססים במלח טבעי אחר, כגון סילביניט, מלח ים ותוספים מסיבות רבות. חיוט: "התרסיס היעיל ביותר מבחינת ההשפעה הטיפולית על דרכי הנשימה הוא תרסיס נתרן כלוריד. שימוש בסוג של תרסיס אחד, תרסיס נתרן כלוריד, בטיפולי אינהלציה מקובל כיום כאוניברסלי עם ביסוס מדעי".

על פי מחקרים, על מנת להגיע לתוצאות, נדרשת סדרה מלאה של 14 טיפולים. אורך הטיפול נמשך כשעה אצל מבוגרים וחצי שעה אצל ילדים. לדברי ליאור חיוט, "כמות האוויר שילדים מכניסים לריאות היא גדולה יותר, מכיוון שהנשימות שלהם מהירות יותר, לכן הם נמצאים מחצית מהזמן שבו מבוגרים שוהים בחדר מלח". לדבריו, אנשים מדווחים כבר אחרי שלושה-ארבעה טיפולים על שיפור במצבם. בטיפולים המיועדים לבעיות עור, מרבית האנשים מרגישים בשיפור לאחר שישה-שבעה טיפולים".

כיום יותר ויותר ילדים סובלים מבעיות נשימה, ולכן הורים רבים מביאים את ילדיהם כבר מגיל שלושה חודשים לחדר המלח. הורים לילדים מספרים, כי לאחר כמה ביקורים בחדר מלח הם לא נאלצו להשתמש באינהלציה, משאפים, קורטיזונים ושאר תרופות וניכר כי הטיפול משפיע באופן מסוים על כולם.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום אלרגיה ואסתמה
פורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה
פורום אף אוזן גרון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום