הדור הבא: רפואת שיניים אסתטית

(0)
לדרג

שילוב של רפואת שיניים ורפואה אסתטית מסייע לרבים לחייך בפה מלא. באמצעות חומרים וטיפולים מתקדמים כל אחד יכול להיראות טוב יותר

מאת: מערכת zap doctors

החיוך הוא בדרך כלל הדבר הראשון שאנשים שמים לב אליו כאשר הם נפגשים זה עם זה. חיוך יפה משפיע על המראה החיצוני שלנו, ואנשים שסובלים מפגם באזור התחתון של הפנים (שיניים, שפתיים או סנטר), עלולים להרגיש רע עם מצבם ולנסות להסתיר את הבעיה.

בזכות הטיפולים המתקדמים בתחום רפואת השיניים ובתחום הרפואה האסתטית, ניתן להגיע לתוצאה טובה, אשר תשפיע על מראה הפנים הכללי. מדובר בקוסמטיקה לשיניים, והתחום כולל טיפולים רבים ומגוונים: יישור שיניים, שיקום שיניים באמצעות שתלים, ציפויי חרסינה למיניהם, עיבוי שפתיים, תיקון הסנטר ועוד.

"כמעט לכל אדם יש משהו באזור הפה שניתן לשפר מבחינה אסתטית", אומר ד"ר שמעון רשף, מומחה לאורתודונטיה ומטפל ברפואה אסתטית. "יש המון מה לעשות - החל מטיפולים מינוריים, כגון טיפול בשן בולטת או שיפור צבע השיניים, וכלה בטיפול באנשים ללא שיניים שרוצים לתקן את המצב".

טיפול משולב

ישנם מספר תחומים שקשורים לאסתטיקת השיניים: "אורתודנט אחראי על מיקום יפה של השיניים. כלומר, טיפול בשיניים עקומות או בחוסר שיניים", אומר ד"ר רשף. "רופא השיניים כללי מטפל בשינוי צורת השיניים, צבען והשתלות במידת הצורך". למרות החלוקה לשתי התמחויות, מדובר בתחומים משלימים.

כיום עוד ועוד רופאים מתהדרים ביכולתם לבצע טיפולים מורכבים תוך מספר שעות ולקצר תהליכים. ד"ר רשף אינו בין חסידי השיטה. לדבריו, יש נטייה לזרז תהליכים, אך המהירות בדרך כלל מתבצעת על חשבון טיב הטיפול. "כל סוג טיפול רפואי שכולל בדיקות עצמאיות במספר שלבים וזורם באיטיות הוא נכון יותר ויש בו פחות ויתורים וסיכונים", הוא מפרט. "למרות שאנו חיים בעידן מהיר, שבו הכול צריך להיות כאן ועכשיו, ברפואה זה עובד פחות טוב".

שיפורים אסתטיים

חשוב לפני הטיפול לבצע תיאום ציפיות בין הרופא והמטופל, כדי שהמטופל יבין מהן האפשרויות העומדות בפניו ומהו הטיפול המתאים. ד"ר רשף מציין את סוגי הטיפולים הקיימים: כאמור, ישור שיניים, השתלות שיניים, שיקום הפה וטיפולים אסתטיים בשפתיים וסנטר. בנוסף, לאנשים שלא רוצים רווח בין השיניים או מעוניינים להחליף את צבע השיניים, קיימת אפשרות של הדבקת ציפויים אסתטיים על מספר רב של שיניים. "ישנה מעבדה אחת בארה"ב שמבצעת את ההתאמות, ורופאים ברחבי העולם, כולל ישראל, עובדים בשיתוף פעולה עם המעבדה. הטיפול נקרא 'חיוך הוליוודי', ובמהלכו מבצעים הדבקה של ציפוי (פלטה שקופה קטנה) על כל השיניים".

^^שפתיים^^

טיפולים נוספים בתחום האסתטיקה הם שיפורים בשפתיים: "מי שלא אוהב את צורת השפתיים שלו יכול לשנותה באמצעות חומרים לא מזיקים כגון חומצה היאלורונית או קולגן (חומרי מילוי). ניתן גם לעשות איפור קבוע ולהוסיף צבע אדום לשפתיים, דבר המדגיש את השפתיים. הפעולה היא כמו קעקוע".

^^חניכיים^^

תיקון נוסף שניתן לבצע הוא בחניכיים. ישנם אנשים שחושפים חניכיים בצורה מוגזמת כשהם מחייכים. עד לא מזמן הפתרון היה באמצעות ניתוח. "כיום ניתן להזריק בוטוקס ולגרום לשפה להתרומם עד גובה מסוים כדי שלא תחשוף את החניכיים", מסביר ד"ר רשף. "הטיפול מחזיק כמה חודשים, אבל הזרקת הבוטוקס קצרה מאוד ועדיפה על ניתוח בלסת".

^^סנטר^^

כאשר הסנטר ארוך מדי או קצר מדי, ניתן לבצע ניתוח ולהזיז אותו קדימה או אחורה (בהתאם למצב). כמו-כן, ניתן לתקן גם סנטר עקום. "כיום ניתן להגדיל סנטר קטן באמצעות מילוי של חומצה היאלורונית. הקטנת הסנטר יכולה להתבצע עדיין רק בניתוח על ידי מנתח פה ולסת".

הגיל שכדאי להתחיל

ד"ר רשף מציין שברוב המקרים ניתן לעבור טיפולי אורתודנטיה כבר בגילאי 12-11. טיפולים שקשורים לניתוחי לסתות או שיקום הפה מתבצעים בד"כ יותר מאוחר ואפשריים בכל גיל.

לגבי עיבוי שפתיים, ד"ר רשף מציין שניתן לעשות את הפעולה החל מגיל 16, אולם צריך לחזור עליה מדי שנה, לכן חשוב לשקול טוב אם רוצים להתחיל את השינוי בגיל כה מוקדם. עוד הוא מציין: "חוקרים בעולם מחפשים חומרים שיחזיקו מעמד יותר משנה. סיליקון נוזלי מחזיק מעמד בגוף שנים רבות, אך הוא מסוכן לשימוש ועלול לגרום לדלקות ועיוותים. על פי מחקרים, ישנו סיכוי של 6% לסיבוך כלשהו אם משתמשים בסיליקון למילוי שפתיים".

"אנשים רואים בטלוויזיה ובקולנוע אנשים יפים מעבר למה שאנו רגילים בחיי היום-יום", אומר ד"ר רשף. "הם בונים לעצמם את אידיאל היופי ומציבים לעצמם סטנדרט גבוה שכמוהו הם רוצים להיראות. חשוב שהציפיות יהיו ריאליות, מכיוון שהצפייה והרצון לאידיאל ולשלמות הם לרוב בלתי מושגים".

לדף של ד"ר שמעון רשף בדוקטורס - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום