טרשת נפוצה: טיפול משקם

(0)
לדרג

מחקר חדש מוכיח: הטיפול בטייסברי לחולי טרשת נפוצה משקם את הנזק ברקמת המיאלין במוח. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

כחודשיים בלבד לאחר שפורסמו בכתב העת Lancet Neurology ממצאים לפיהם הטיפול בטייסברי העלים את הסימנים הקליניים של המחלה לאחר טיפול בן שנתיים, הוצגו השבוע ממצאי מחקר חדש המלמדים כי השימוש בתרופה שיקם את הנזק ברקמת המיאלין.

מדובר בממצא חשוב ובעל ערך שכן רקמת המיאלין הפגועה היא זו שגורמת להתקפים חוזרים ונשנים למחלה. שיקומה של הריקמה, על פי המחקר גרמה לשיפור משמעותי באיכות חייהם של המטופלים, והוכיחה גם כי קרוב ל-40% מהם לא יחוו התקפים, החמרה בנכות הפיזית או פעילות מחלה ב-MRI בטווח של שנתיים.

המחקר שתוצאותיו הוצגו בכנס האמריקאי American Academy of Neurology בשבוע שעבר השווה את מידת הנזק שהצטבר בין שתי סריקת MRI שנערכו לפני התחלת טיפול, ובסוף שנת טיפול בקרב 110 נבדקים. החולים שנבדקו היו כאלה שטופלו בטייסברי, חולים שקיבלו אינטרפרון בטא וקבוצת ביקורת שכללה אנשים בריאים. תוצאות המחקר הראו כי לא היה הבדל משמעותי במידת הנזק שהצטבר בסריקות MRI בין קבוצת המטופלים בטייסברי בהשוואה לקבוצת האנשים הבריאים.

לדברי ד"ר רוברט זיודינוב מהמכון העולמי המוביל "ג'קוב" לנוירולוגיה, "תמונת ה-MRI של הנחקרים מלמדת כי הטיפול שיקם את רקמת המיאלין המגנה על מערכת העצבים. תוצאות אלו מלמדות על הפוטנציאל הקיים בתרופה להמשך קיומו של תהליך שיקום המיאלין".

מחלת הטרשת הנפוצה היא אחת מהמחלות הנחקרות ביותר בארץ ובעולם. מדובר במחלה עצבית הפוגעת בעיקר באנשים בין העשור השני והרביעי לחייהם. במחלת הטרשת הנפוצה רקמת המיאלין, שהיא רקמה שומנית העוטפת את סיבי העצב ומגנה עליו, נהרסת במקומות שונים על פני הסיב העצבי. כתוצאה מכך קצב הולכת המידע העצבי משתבש ואף נעצר לגמרי. במצב זה המוח וחוט השדרה אינם יכולים להעביר מסרים חשמליים לשרירים או לחילופין, תחושות סנסוריות אינן מועברות למוח. סיבת הריסת רקמת המיאלין היא ככל הנראה פגם בפעילות מערכת החיסון שבגופנו התוקפת את חלבון המיאלין. היות שרקמה זו גם מגנה על העצב, בשלביה המאוחרים של המחלה גם העצב עצמו ניזוק ועלולות להיגרם בעיות נוירולוגיות קשות הפוגעות בתפקוד איברי הגוף.

לפרטים על טיפול חדש - ניסוי קליני לחולי טרשת נפוצה לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום טרשת נפוצה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום