סרטן העור: עלייה בגילוי מוקדם

(1)
לדרג

נתונים מעודדים בכנס של האגודה למלחמה בסרטן: שיעור גילוי המחלה עלה פי 10. עם זאת, שיעור התחלואה בסרטן העור בקרב גברים נמצא במגמת עלייה בעשור האחרון

מאת: מערכת zap doctors

שיעור הגילוי המוקדם של סרטן העור עלה פי 10. כך עולה ממסיבת עיתונאים שערכה האגודה למלחמה בסרטן לרגל שבוע מודעות סרטן העור שייערך ב-10-15.5. עוד עולה כי גדל הפער בין נשים לגברים בנוגע לשיעור התחלואה. בקרב גברים, שיעורי המחלה עדיין בעלייה. מנתונים של משרד הבריאות מתברר כי בשנת 2007 אובחנו כ-1,200 חולים חדשים. עוד עולה כי כ-450 איש נפטרים מדי שנה מסרטן עור.

ד"ר יוסי אלקלעי, יו"ר איגוד רופאי העור בישראל, אמר בכנס כי יש לבחון את התוויות המצוינות על תכשירי ההגנה והקוסמטיקה ולהעדיף מוצרים המכילים מקדמי הגנה המגנים מפני קרינת UVA ו-UVB יחד. ד"ר אלקלעי התייחס לראשונה לציבור מושתלי האיברים וציין כי אלו נמצאים בסיכון גבוה משמעותית לחלות בסרטן העור.

יצוין כי ניתן למנוע את המחלה על ידי שמירה על התנהגות חכמה בשמש: לא להיחשף לשמש בשעות 10:00-16:00 (לפי שעון קיץ), יש להצטייד בכובע, ביגוד מלא, לחבוש משקפי שמש ולהשתמש בקרם הגנה על פי ההוראות באזורי העור החשופים.

ד"ר אלן הלפרן, המשנה לנשיא קרן סרטן העור האמריקאי, סקר את החידושים בתחום הגילוי המוקדם והתייחס לסוגיית ויטמין D. זאת לאחר שמחקרים מצאו כי הציבור עלול להיחשף לשמש ללא הגנה מתאימה, כתוצאה ממידע מטעה בנושא ויטמין D. "על פי המידע הקיים כיום על אנשים שבגופם נמצא מחסור בויטמין D, מומלץ לצרוך את תוספי הוויטמין ולא להיחשף לשמש על מנת למלא את החסר", אמר ד"ר הלפרן.

בואו לדבר על בפורום סרטן העור ונקודות חן (שומות).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום