יום העצמאות: כללי בטיחות

(0)
לדרג

הטיפ השבועי לבטיחות בחג: כך תוכלו למנוע פגיעה בילדים כתוצאה מאש המדורות, צעצועי החג או עקב צפיפות במופעים המרכזיים

מאת: מערכת zap doctors

עם בוא האביב, הפריחות והחגים, יש עלייה במספר הנפגעים והמאושפזים בקרב ילדים עקב "תאונות חג". הפגיעות בתקופה זו נובעות בדרך-כלל מאש המדורות. הפציעות, בעיקר בעיניים, נובעות מחומרים מסוכנים המציפים את השוק.

להלן המלצותיה של ד"ר הדר ירדני, הרופאה המחוזית בקופת חולים לאומית בצפון, כיצד לעבור את יום העצמאות בשלום:

צעצועי החג

עדיף ככלל להימנע משימוש בנפצים, זיקוקים וכדומה. לגבי פטישי פלסטיק יש להזכיר לילדים להימנע מלהכות על אזורים רגישים בגוף בכלל והפנים בפרט. יש להראות להם שלפטיש ישנם חלקים קשיחים שפגיעתם כואבת, ולהדריכם להכות רק עם החלקים הרכים. אקדחי מים - יש למלא רק במים ולהימנע משימוש בנוזל לא מזוהה או בחומרי ניקוי. בכל מקרה, יש להימנע מכיוונם לפנים ולעיניים. תרסיסי שלג וחוטים - יש להשתמש לפי ההוראות ולא לכוון לפנים. לא להשליך את המיכלים הריקים לאש.

במות הבידור ומצעדים

יש להשגיח על הילדים. לסכם איתם על מקומות מפגש במידה ויווצר נתק. יש להמליץ לא להתקרב עד הבמות עצמן מחשש לפציעה עקב דוחק וצפיפות. עדיף לעמוד מעט מאחור.

ביום החג

כדאי לבחור את המקום לפיקניק בקפידה. שיהיה מרווח, רחוק מעצים או שיחים שעלולים להידלק ורחוק ממגרש החנייה. יש להרחיק ילדים ממקור אש - מנגלים, גזיות, מדורות ומחומרים חמים כמו שמן רותח, גחלים וכד'.

מזון

כמו בכל יום חול, יש להתאים את האוכל לגיל הילדים, להימנע ממתן פיצוחים לפני גיל חמש. להקפיד שהמזון יוגש לילדים בהתאם לגילם. יש להגיש את המזון בישיבה מסודרת ולא בזמן משחק. כדאי מאד לא להרשות חליצת נעליים - מלבד הזוחלים הארסיים המגבירים פעילותם בעונת האביב והקיץ, צריך גם להיזהר מדריכה על גחלים וחפצים חדים הזרוקים בשטח.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום