סוכרת: היערכות לקראת טיסה

(0)
לדרג

חולי סוכרת המתכוננים לנסיעה לחו"ל, אורזים גם את המחלה. כדי שהסוכרת לא תהפוך למטרד, יש להיערך בהתאם. טיפים למסע

מאת: מערכת zap doctors

כאשר חולי סוכרת טסים לחו"ל לרגל עסקים או חופשה משפחתית, הם לוקחים עמם את הסוכרת לכל מקום. חשיבותם של ההשגחה והטיפול היומיים לאיזון רמות הסוכר בדם מחייבת תכנון מדוקדק והיערכות מראש. ההיערכות כוללת לקיחת ציוד ומכשור רפואי, אחזקתו וטיפול בו, וזאת כבר בשלב ההכנות והאריזה.

מה מומלץ לחולי סוכרת הנושאים משאבות אינסולין להכין לנסיעה?

לפני הטיסה לחו"ל מומלץ לחולי סוכרת הנושאים משאבות אינסולין להשיג את מספרי הטלפון של נציגות החברה המספקת את המשאבות בארץ שאליה הם נוסעים - במקרים רבים ניתן להיעזר בה. בנוסף, כדאי להצטייד מראש במספר אביזרים על מנת שהסוכרת תלווה את הנסיעה ולא תהפוך לעניין העיקרי:

חשוב להצטייד בכמות מספקת של אינסולין לכל תקופת הנסיעה.

כדאי לקחת בנוסף לאינסולין הקצר, שבו משתמשים במשאבת האינסולין, גם אינסולין ארוך טווח, כך שבשעת הצורך ניתן יהיה לעבור ממשאבה לזריקות ללא בעיה.

חשוב לשמור בכתב את ההנחיות של תוכנית האינסולין למשאבה, כמו גם את מינון האינסולין החלופי במקרה שבו יש צורך לעבור לזריקות.

חשוב לקחת כמות מספקת של ציוד למשאבת אינסולין. כדאי תמיד לחלק את הציוד בין מספר מזוודות ולא לשמור הכל במזוודה אחת.

מומלץ להצטייד באישור מרופא מטפל, המעיד כי אתם סוכרתיים הנושאים משאבת אינסולין, ובו פירוט של סוגי האינסולין והמינונים. רצוי כמובן שהאישור יהיה בשפה האנגלית. מומלץ להחזיק בארנק האישי את הכרטיס: "יש לי סוכרת" (גם באנגלית).

אל תשכחו, כמובן, לקחת מכשיר למדידת סוכר וכן ציוד לבדיקות שתן. שינויים רבים מתרחשים בעת נסיעות וכדאי לבצע מדידות תכופות, להצטייד במספיק מקלונים לבדיקה במד סוכר, טבליות גלוקוטאבס למקרה של ירידה חדה ברמות הסוכר (היפוגליקמיה) וגלוקגון למקרה חירום.

בטיסות ליעדים בחו"ל הכרוכות בהפרשי שעות גדולים, ייתכן שיהיו שינויים בזמני הארוחות ובשעות השינה בימים הראשונים. יש לתכנן עם הרופא המטפל את זמני ההזרקות בהתאם.

חיסונים

קיימים יעדים בחו"ל שלקראת נסיעה אליהם נדרשים חיסונים מיוחדים. רצוי לשוחח עם הרופא המטפל. יש לזכור כי חלק מהחיסונים עלולים לגרום באורח זמני לסימפטומים של המחלה שנגדה מחסנים, ובעקבות זאת לפגוע באיזון הסוכרת. לכן, עדיף לדאוג לחיסון כחודש לפני הנסיעה, כאשר נמצאים עדיין תחת השגחת הרופא האישי המטפל.

מהו הציוד הנדרש לנסיעה?

מומלץ לשאת בתיק שיהיה צמוד אליכם בעת הנסיעה את הפריטים הבאים: ערכות עירוי למשאבת אינסולין, מד סוכר ומקלונים לבדיקת סוכר, דפי מעקב לבדיקת הסוכר בדם, טבליות סוכר או משקה מתוק, ביסקוויטים או חטיפים למצבי היפוגליקמיה, ערכת גלוקון למצבי היפוגליקמיה קשה (איבוד הכרה). יש לשמור את הערכה בטמפרטורת החדר, עד 25 מעלות. כדאי להדריך חבר לנסיעה כיצד להזריק את הגלוקגון בשעת הצורך. לחולי סוכרת נעורים מומלץ להצטייד בסטיקים לבדיקת אצטון בשתן.

בזמן הטיסה

אין לארוז את האינסולין במזוודה, מאחר שהוא עלול לקפוא בתא המטען, אלא לקחת אותו בתיק האישי. רצוי להעביר מחצית מכמות האינסולין לרשותו של שותף לנסיעה, למקרה אובדן או גניבה. ארוחות במטוס עלולות להימצא לא מתאימות לדיאטה של חולי סוכרת. הזמינו ארוחה מיוחדת או הביאו איתכם תחליפים.

המאמר פורסם באדיבות חברת אגנטק - משווקת טכנולוגיות רפואיות מתקדמות לסוכרת של מדטרוניק.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום סוכרת
פורום אינסולין - דרכי טיפול

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום