טיפול בהיפנוזה לחולי סרטן

(0)
לדרג

מחקר ישראלי חדש: היפנוזה הוכחה כיעילה בטיפול בחולי סרטן אשר סבלו מחוסר רוק בפה ומתופעות נלוות. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

היפנוזה הוכחה כיעילה בטיפול בחולי סרטן הסובלים מחוסר רוק בפה. כך עולה ממחקר שנערך בשנה האחרונה במרכז הרפואי "בני ציון" בשיתוף עם המרכז הרפואי שיבא "תל השומר" ובית החולים "כרמל". הטיפול בהיפנוזה שיפר משמעותית את מצבם של 70% מקבוצת המחקר הייחודית, שכללה 12 חולי סרטן שהפסיקו "לייצר" רוק בפה וסבלו ממושכות מתופעות נלוות, כגון בעיות חניכיים והפרעות שינה.

מנהל מחלקת כירורגיית ילדים במרכז הרפואי "בני ציון", ד"ר ג'ורג' מוגילנר, החבר גם באגודה הישראלית להיפנוזה מציין כי "החולים שהשתתפו בקבוצת המחקר, סבלו מחוסר רוק בפה בעקבות טיפולים ממושכים של הקרנות. בשלב הראשוני תוחקרו הנבדקים באשר להשפעות היובש בפה על חייהם, ובהמשך כל הנבדקים טופלו באמצעות היפנוזה. לדוגמא, המטופלים התבקשו לדמיין שתיית מיץ לימון עסיסי שגרם לחלק ניכר מהמטופלים להפרשת רוק. הצלחת חלק זה בטיפול, דרבנה את המטופלים ועוררה אצלם הפרשת רוק בפה, בכמות רבה".

"ההיפנוזה הינה כלי טיפולי המבקש למנף את השפעת המוח והנפש על הגוף", אומר ד"ר אלעד שיף, סגן מנהל מחלקה פנימית ב' במרכז הרפואי "בני ציון" ומוסמך לטיפול בהיפנוזה. לדבריו, "ההיפנוזה אפשרה למטופלים להתחיל ולייצר רוק בעודם חושבים על מאכל מגרה, הכנת אוכל אהוב, או דימוי של אתרי מים, כגון: מפלים או אגמים שביקרו בהם במהלך החיים ו'צרבו' זיכרון של חוויה נעימה".

לאחר כחצי שנה, התקיימה קבוצת מיקוד במסגרתה דיווחו הנבדקים כי הטיפול בהיפנוזה שיפר באופן ניכר את איכות חייהם. ד"ר שיף מסביר כי "המטופלים חזרו לקחת חלק פעיל בתהליכי ההבראה שלהם והעידו כי ניצלו את טכניקת ההיפנוזה לא רק לטיפול בהפרעה הספציפית ממנה סבלו - חוסר רוק בפה, כי אם גם למצבי לחץ, כאב וקשיים יום-יומיים אחרים. למעשה, המטופלים גילו את 'כוח המוח' ויכולות הריפוי שלו".

המחקר ותוצאותיו יפורסם בקרוב בכתב העת Journal Of Pain and Symptom Management.

בואו לדבר על זה בפורום היפנוזה רפואית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום