בריאות האישה: דלקות בנרתיק

(0)
לדרג

בחני את עצמך: האם את בסיכון לסבול מדלקות וזיהומים נרתיקיים? דוקטורס מציג שאלון אישי ועצות לשמירה על היגיינה אישית

מאת: מערכת zap doctors

רוב הנשים יסבלו לפחות פעם אחת בחייהן מדלקת בנרתיק. מדובר בתופעה מטרידה שבגינה יש להגיע לביקור אצל רופא הנשים. ד"ר שלומי כהן-אילון, מומחה בגניקולוגיה יילוד ופוריות, חיבר שאלון שבעזרתו יכולה כל אישה לבדוק אם היא בסיכון לסבול מדלקות וזיהומים בנרתיק והאם היא מגינה על עצמה מפניהם.

מלאי את השאלון וסכמי את הניקוד. בסוף השאלון מופיעה האבחנה למצבך.

התוצאות

^^20-40 נקודות:^^

רמת ההיגיינה האינטימית שלך טובה. במידה ואת חשה באי נוחות כלשהי, את יכולה להשתמש בתכשירים טבעיים ללא מרשם רופא שיסייעו במניעת דלקות נרתיקיות ויקלו עליהן.

^^40-60 נקודות:^^

רמת ההיגיינה האינטימית שלך מחייבת תשומת לב. את יכולה להשתמש בתכשירים תרופתיים הנמכרים ללא מרשם רופא ולשלב גם תכשירים טבעיים שימנעו דלקות נרתיקיות ויקלו עליהן.

^^60 נקודות ויותר:^^

רמת ההיגיינה האינטימית שלך לוקה בחסר. ייתכן שאת לוקה בדלקות חוזרות ונשנות ולכן חשוב שתפני לרופא נשים לשם קבלת יעוץ.

שמירה על ההיגיינה הנשית האינטימית

דלקות חוזרות בנרתיק גורמות לסבל ואי נוחות לאישה. שמירה על היגיינה באופן קבוע תימנע את התופעה. דרורית קלר, רוקחת ראשית בכצט מסבירה כיצד ניתן לשמור על ההיגיינה הנשית האינטימית:

1. סבון רחצה רגיל הוא בעל רמת חומציות גבוהה אשר אינה מתאימה לרמת החומציות התוך נרתיקית ועשויה לעודד ולהעלות את הסיכון לזיהום ודלקות בנרתיק. מומלץ לשטוף את האזורים האינטימיים במים ולהשתמש בתכשירים המיועדים לאזורים אלו.

2. קיום יחסי מין אנאליים או אוראליים במקביל ליחסי מין רגילים, ללא הגנה, עשוי להעביר לנרתיק חיידקים המצויים במעי הגס ובלוע (ושאינם קיימים בנרתיק) ובכך לגרום להופעת דלקות וזיהומים נרתיקיים.

3. מגבונים לחים רגילים הם בעלי רמת חומציות שונה מזו הרצויה לשמירת החומציות הנמוכה בנרתיק ושימוש בהם עשוי להחמיר את הבעיה. מומלץ להשתמש במגבונים לחים יעודיים לאזור האינטימי.

4. דאודורנטים וסבונים למיניהם הם בעלי רמת חומציות שונה מזו הרצויה לשמירת החומציות הנמוכה בנרתיק ושימוש בהם עשוי להחמיר את הבעיה.

5. תחתוני כותנה אווריריים סופגים טוב יותר את הזיעה באזורים האינטימיים וגורמים לפחות גירוי ולכן מקטינים את הסיכוי לזיהומים באזור האינטימי.

6. טמפונים טובים לשימוש בתנאי שמקפידים על החלפתם אחת למספר שעות.

7. ריבוי שותפים ליחסי מין באותה העת מהווה גורם סיכון למחלות מין ולדלקות וזיהומים בנרתיק. קונדום מגן מפני זיהומים אלו.

8. דלקות חוזרות בנרתיק מחייבות בדיקת רופא וקבלת טיפול מניעתי.

9. קרמים בעלי רמת חומציות שונה מזו של הנרתיק עלולים לגרום לדלקות וזיהומים.

10. ריח חריף ולא נעים מהנרתיק הוא סימן לדלקת כרונית של הנרתיק ודורש טיפול.

"המיתוס המקובל שגורס כי הטלת שתן לאחר קיום יחסי מין מספיקה כדי למנוע דלקות נרתיקיות - אינו נכון. יש צורך בשטיפה של נוזל הזרע, שהוא בעל רמת חומציות גבוהה מזו של הנרתיק ולכן עלול לגרום להופעת דלקות נרתיקיות והפרשות המלוות בריח לא נעים", אומר ד"ר כהן-אילון. "בנוסף, אם את סובלת מדלקות חוזרות, מומלץ שגם בן הזוג שלך ייבדק אצל רופא נשים או אורולוג. יתכן שהוא נשא של זיהום מבלי יודע או מרגיש זאת ומדביק אותך בהפרשות הזרע".

המידע באדיבות חברת כצט, יצרנית ומשווקת פמינה ופמינה לקטל.

בואו לדבר על זה בפורום גינקולוגיה ופריון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום