רפואה אסתטית: ניתוח שאיבת שומן

(0)
לדרג

מי קהל היעד לניתוח שאיבת שומן? כיצד הוא מתבצע, ומה נחוץ לדעת על תהליך ההחלמה? האם קיימים סיבוכים? ד"ר אבי וינברג משיב על כל השאלות

רופא מנתח פלסטי ,מומחה לכירורגיה פלסטית
053-7932273 (מספר מקשר)

עוד בנושא : שאיבת שומן, המסת שומן

שאיבת שומן היא הליך רפואי שמטרתו עיצוב הגוף וצמצום היקפים על ידי הסרת שומן עודף מאזורים נבחרים בגוף. לא ניתן לשאוב שומן מכל אזור רצוי, אלא ממוקדים המתאימים לשאיבה: בטן, מותניים, ישבנים, ירכיים, ברכיים, זרועות, סנטר, לחיים וצוואר. שאיבת שומן אינה תחליף לדיאטה או לפעילות ספורטיבית שוטפת, תפקידה להסיר שומן אשר לא ניתן להסרה בשיטות הרגילות להרזיה. שאיבת שומן לא תרפא צלוליט, היא תסיר שומן ותפחית היקפים.

אצל חלק מהאנשים ישנם שרירים רפויים ועור רפוי. במקרים אלה נדרשת מתיחת בטן או מתיחת ירכיים על מנת לזכות בשיפור קבוע. המראה של הגוף לאחר שאיבת השומן מושפע ממצבו הבריאותי של הלקוח, מהמצב הכללי של עורו, גילו, משקלו, השפעות הורמונליות וגורמים אחרים.

תהליך הניתוח

לפני תחילת הניתוח משרטטים על גוף המועמד לניתוח את גבולות השאיבה. בטכניקת השאיבה נעשה חתך של 2 מ"מ בצמוד לאזור שממנו מורחק השומן.

מחט חלולה מוחדרת אל האזור, והיא מחוברת למכשיר ואקום שקוף המאפשר למנתח לעקוב אחר כמות השומן הנשאבת במהלך הניתוח. השומן נשאב החוצה דרך המחט על ידי פעולת הוואקום. כמות השומן שנהוג לשאוב אינה עולה על 3-2 ליטרים. כאשר מטפלים רק באזור אחד או בשניים קטנים, השאיבה מתבצעת תחת הרדמה מקומית; כאשר מטפלים במספר רב של אזורים או באזורים גדולים בגוף, מתבצעת הרדמה כללית על ידי רופא מרדים.

תהליך ההחלמה

לרוב אין תחבושות לאחר הניתוח, אך תיתכן חבישה מקומית של אזור כניסת צינורית הוואקום. מיד בתום הניתוח מלבישים חגורת תמיכה או מכנסי לחץ בהתאם לאזור השאיבה. יש ללבוש את חגורת העזר או המכנסיים במשך כשלושה שבועות. ניתן להסיר אותם בשביל להתקלח, לאחר 24 שעות מתום הניתוח. כאשר נעשית שאיבה מאזור הרגל התחתונה או הקרסול, יש ללבוש גרב תומכת למשך שישה שבועות מיום הניתוח. בשבוע הראשון לאחר שאיבת השומן, האזורים המטופלים יהיו נפוחים ולא תיראה ירידה בהיקפים. הנפיחות תרד בהדרגה בשבועות הראשונים, ואת התוצאות הסופיות ניתן יהיה לראות רק שלושה חודשים לאחר הניתוח.

ניתן לחזור לעבודה לאחר שבוע מיום הניתוח, ולפעילות גופנית ניתן לחזור לאחר שלושה שבועות.

כאשר שאיבת השומן מלווה במתיחת עור, תהליך ההחלמה יהיה ארוך יותר. אצל מרבית המטופלים הצלקות יהיו אדומות או כהות במשך שישה חודשים וייטשטשו עד שנה מיום הניתוח.

סיבוכים אפשריים

הסיבוכים דומים לסיבוכים שיכולים להופיע בכל ניתוח:

^^דימום^^ - סיבוך נדיר. לעיתים רחוקות מאוד יש צורך בטיפול להפסקת הדימום ולשטיפת קרישי הדם.
^^זיהום^^ - נדיר ביותר, אך כמובן, כאשר יוצרים חתך בגוף ומכניסים גוף זר דרכו, זה עלול לקרות. בדרך כלל זיהום מופיע 10-7 ימים לאחר הניתוח.
^^צלקת בולטת ולא יפה^^ - תופיע במקרים נדירים.

סיבוכים ספציפיים לניתוח שאיבת שומן הם דבר נדיר בניתוחים מסוג זה. אצל כל המטופלים ישנם שטפי דם שנמשכים בין שלושה לשישה שבועות ולפעמים אף יותר. יש לצפות גם לאובדן תחושה או לתחושה מופחתת באזורים שטופלו.

חשוב לדעת

לאחר הניתוח אין להישאר בשכיבה ממושכת, אלא יש לחזור לפעילות שגרתית (מלבד פעילות גופנית) מוקדם ככל האפשר. רצוי לבצע נשימות עמוקות מבית החזה ונשיפות עמוקות החוצה. הנשימות מורידות את הסיכוי להופעת חום לאחר הניתוח. כמו כן, נשימה נכונה מפחיתה כאבים. חשוב ללבוש את המחוך לפחות לשלושה שבועות מיום הניתוח. ככל שתאריכו את התקופה של לבישת המחוך - כך תשפרו את מצב האזור שממנו נשאב השומן. יש להרבות בשתיית נוזלים ולהרים רגליים למעלה. בנוסף, ייתכנו הפרשות מהאזור לאחר הניתוח, ויש להשחיל גזה נקייה מתחת למחוך על מנת לספוג אותן.

ד"ר אבי וינברג, מנתח פלסטי, חבר באגודת הפלסטיקאים, מומחה לניתוחי שאיבת שומן ולניתוחים פלסטיים.

בואו לדבר על זה בפורום מתיחות בטן ושאיבות שומן.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום