מורידים הסיכון למוות בעריסה

(0)
לדרג

הטיפ יומי: משרד הבריאות מרענן המלצותיו להפחתת הסיכון למוות בעריסה, ובהן: תנוחת התינוק בזמן השינה, תדירות השימוש במוצץ סוג התזונה ועוד

מאת: מערכת zap doctors

תסמונת המוות בעריסה היא מצב נדיר של מוות פתאומי ובלתי מוסבר של תינוק מתחת לגיל שנה, תוך שינה. הסיכון למקרים אלה של מוות בעריסה הוא בעיקר בגיל 2-4 חודשים.

^^המלצות להקטנת הסיכון למוות בעריסה^^

מומלץ להשכיב את התינוק הבריא לשינה על הגב - מחקרים רבים הראו כי שכיבה על הגב מקטינה באופן משמעותי את הסיכון למוות בעריסה בהשוואה להשכבה על הבטן או על הצד.

לעומת זאת, מומלץ להשכיב את התינוק בשעות היום כשהוא ער על הבטן, כדי לאפשר לו לפתח את התפקודים הקשורים בשכיבה על הבטן מבחינת החוזק.

הטמפרטורה האופטימלית של חדר בו נמצא התינוק היא 21-23 מעלות.
יש להימנע לחלוטין מעישון בסביבת התינוק.
הנקה מקטינה את הסיכון למוות בעריסה.
מומלץ להימנע משינה של התינוק עם הוריו במיטה משותפת (bed sharing).
מומלץ להשתמש במזרון קשה עם תו תקן.
אין להשתמש במצעי מיטה רכים וכריות רכות.
יש להימנע מהנחת כריות ובובות רכות בסמוך לתינוק.
מומלץ להדק את השמיכה למרגלות המיטה ובצדדים.
יש להימנע משימוש בחומרי ריסוס, דאודורנטים וחומרים נדיפים בסביבת התינוק.

ככלל, השימוש במכשיר ניטור אינו מומלץ לתינוקות בריאים פרט למקרים מיוחדים של תינוקות עם אירועים של הפסקות נשימה, או תינוקות עם חשד לאי יציבות בתפקוד הלב והנשימה. מומלץ להפנות תינוקות אלה לצורך אבחון והדרכת הורים בשימוש במכשיר ניטור, לפי הצורך, באחד מהמרכזים הרפואיים.

שימוש במוצץ - מחקרים הראו שהסיכון למוות בעריסה קטן יותר בקרב תינוקות שהשתמשו במוצץ. עם זאת, יש לציין כי שימוש ממושך במוצץ עלול לגרום לדלקת האוזן התיכונה וליצור ליקוי במבנה השיניים. לתינוקות יונקים מומלץ לתת מוצץ בזמן השינה רק לאחר שהם כבר יונקים בצורה סדירה והחל מגיל חודש.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום