הפסקת טיפול בנוגדי-טסיות

(0)
לדרג

מחקר חדש: הפסקה קצרה בטיפול בנוגדי טסיות, בחולים המטופלים בתומכנים משחררי-תרופה, אפשרית כל עוד ממשיכים בטיפול באספירין

מאת: מערכת zap doctors

האם ניתן להפסיק לתקופה קצרה את הטיפול בנוגדי-טסיות במטופלים בתומכנים משחררי תרופה? שאלה זו מטרידה רופאים ומטופלים רבים לאור הדיווחים הידועים על העלייה שיש בסיכון לאירוע לב חמור בקרב מטופלים שעברו השתלת תומכן מצופה תרופה והפסיקו ליטול תרופות נוגדות טסיות (אספירין ופלויקס בדרך-כלל). ההפסקה לעיתים נדרשת על רקע הצורך של מטופל לעבור ניתוח או אפילו בדיקה פולשנית, כשיש חשש כי תחת הטיפול בתרופות אלה הסיכון לדימומים חמורים עלול להיות גבוה.

מהמחקר שפורסם בעיתון הקרדיולוגי הנודע Circulation, עולה כי הפסקה קצרה בטיפול בנוגדי טסיות בעקבות פרוצדורות כירורגיות היא יחסית בטוחה בחולים המטופלים בתומכנים משחררי-תרופה, כל עוד ממשיכים בטיפול באספירין.

במטרה לבחון את הסוגיה, החוקרים ערכו סקירה סיסטמית של מחקרים לזיהוי כל המקרים של הופעת קריש מאוחר בתומכן (שאירעו לאחר 30 ימים עד שנה ממועד השתלת התומכן) וקריש מאוחר מאוד בתומכן (למעלה משנה לאחר השתלת התומכן) במטופלים עם תומכנים משחררי-תרופה. מתוצאות המחקר עולה כי כאשר הטיפול באספירין ופלויקס הופסק באותו זמן, הזמן הממוצע עד לאירוע עמד על שבעה ימים. ואילו כאשר הטיפול בפלביקס הופסק אך הטיפול באספירין נמשך, הזמן הממוצע עד לאירוע עמד על 122 ימים. כלומר, המשך נטילה של אספירין היה קשור לסיכון נמוך יותר להופעת אירוע של קריש.

בכל מקרה, החוקרים אמרו כי כל החלטה בנוגע להפסקת הטיפול בנוגדי-טסיות לזמן קצר, חייבת לקחת בחשבון את הסיכון והתועלת האפשריים בכל חולה.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום