כיצד לבחור מנתח פלסטי?

(0)
לדרג

יש הרבה מנתחים פלסטיים - איך תבחרו מי יטפל בכם? שואלים שאלות, בוחנים את הרופא, אוספים המלצות ומעיינים בהמלצות שלפניכם

מאת: ד"ר דין עד אל

ניתוחים פלסטיים הם הטרנד הכי חם בעולם היופי. בכל שנה נרשמת עלייה של עשרות אחוזים בפונים למרפאות השונות המציעות טיפולים אסתטיים. למה לא, בעצם? אם אפשר לשפר את נזקי הזמן או לשנות פרטים שמראם הנוכחי מפריע לנו, למה לא ללכת על זה? לפני שרצים למנתח הראשון שנקרה בדרכנו, חשוב לעצור לרגע ולזכור שניתוח הוא הליך רפואי, הטומן בחובו גם סיכונים. לכן כדאי לבדוק, לבחון ולבחור היטב. רגע לפני שמתמסרים ללא תנאי לסכין המנתחים, להלן כמה המלצות שיעזרו לבחור נכון.

^^לכו להתייעץ:^^

אם חשבתם והגעתם למסקנה שבעייתכם עשויה להשתפר בעזרת ניתוח פלסטי קוסמטי, זה הזמן לפנות לפגישה מקדימה עם מנתח פלסטי. על המנתח להיות מומחה בכירורגיה פלסטית, ומומלץ גם לברר האם הוא חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית. אף פעם אל תתביישו לבקש מהרופא תעודה המעידה על התמחותו.

^^בחנו את המנתח:^^

במהלך הפגישות עם הרופא מומלץ לבחון את מידת הפתיחות שלו ואת אמינותו. רופא אמין יתאר בפניכם את המציאות כמות שהיא: את תהליכי ההחלמה, את הקשיים והמגבלות הצפויים (אם צפויים) ואת הסיבוכים שעלולים לנבוע מהניתוח. מנתח טוב אמור לשמש לכם כמעין מראה, שדרכה תבינו אם הצורך שלכם בניתוח הוא אכן אמיתי.

^^הוא "מת לחתוך"? חתכו מיד:^^

היזהרו מאוד מרופא שנלהב לעשות את הניתוח אפילו יותר מכם. גישה כזאת עלולה להיות בעייתית ולהעיד לרעה על מומחיותו של הרופא ועל רצינותו. רופא רציני דווקא אמור לסנן את הפונים אליו ולאבחן את הפגמים, שגם אם הם קיימים ואמיתיים, אין בכוח הניתוח לפתור, ואת המקרים שבהם הפגם קטן בהרבה מכפי שהוא נראה למטופל. לעומת זאת, מנתח שמבטיח ש"אין בעיות" ו"אין סיבוכים", טועה ומטעה. אין פעולה ברפואה שאין בה סיכוי לסיבוכים. כן, גם כאשר הולכים לטיפול אסתטי צריך לקחת בחשבון שהוא עלול לא להצליח.

^^היזהרו מ"חאפרים":^^

היזהרו ממי שמגדיר את עצמו "פלסטיקאי". אין חיה כזאת! חשוב לבחון היכן התמחה הרופא, וכמה ניתוחים מהסוג שאתם מבקשים לעבור עשה קודם לכן (ואם הוא מתמחה בעיקר בהרמות חזה, אולי לא כדאי לעבור אצלו ניתוח אף...). חשוב לבדוק אם מעבר לפעילותו בקליניקה, הרופא עובד גם בבית חולים (נתון הנחשב כיתרון, שכן, עבודה בבית חולים מאפשרת לצבור ניסיון יקר ערך), מתי סיים את ההתמחות והיכן עבד מאז.

^^אספו המלצות רציניות:^^

היזהרו ממכונים עלומי שם שמפנים אתכם לרופא "שלהם". עדיף להגיע למומחה שקיבלתם עליו המלצות מוקדמות ממנותחים אחרים, וגם חוות דעת שנייה מרופאים אחרים. בתחום הכירורגיה הפלסטית במיוחד חשוב מאוד שלא להתרשם רק מהפרסומות, ויהיו אלה אטרקטיביות ככל שיהיו, אלא לבחון את הנתונים בשבע עיניים ולהסתמך אך ורק על המלצות ממקורות רציניים.

^^אל תתלהבו מאלבומים:^^

אצל מנתחים פלסטיים רבים יש במרפאה או במשרד "אלבומי הצלחות". ההסתמכות על אלבומי התמונות בלבד היא בעייתית במקצת, כי ברור מאליו שאף רופא לא יראה את הניתוחים שלא הצליחו. אפשר ואף רצוי לבקש מהרופא להציג בפניכם תמונות של הצלקות הצפויות לאחר הניתוח, כדי שתדעו כיצד הן אמורות להיראות והיכן.

^^דברו ברור:^^

עדיף להגדיר בפני הרופא את טווח הציפיות שלכם מהניתוח ולבקש, ואף לקבל, תשובה על מידת הריאליות שלהן. זה עלול להיות כואב, אבל תשובה בוטה של המנתח עושה לפעמים פלאים בהנחתה מהירה על קרקע המציאות ומונעת המון כאבי לב ואכזבות בסוף הדרך.

^^עבדו על הכימיה:^^

אם אין לכם תחושת אמון במנתח שבו בחרתם, חפשו מנתח אחר. חייבת להיות כימיה ביניכם לבין המנתח, שתאפשר לכם לתקשר איתו בחופשיות ובכנות. אחרי הכול, צפוי לכם קשר מתמשך לפני הניתוח ובתקופת ההחלמה שאחריו.

^^קחו בחשבון את המחיר:^^

טווח המחירים של הטיפולים הפלסטיים השונים רחב מאוד. מחיר הניתוח תלוי במשתנים כמו המוניטין של הרופא, המוסד שבו מתבצע הניתוח, ואיכות החומרים והאביזרים שבהם משתמשים. אבל יש לזכור: מחיר נמוך מאוד צריך לעורר חשד, מחיר גבוה אינו בהכרח ערובה להצלחה.

ד"ר דין עד אל הוא מומחה בכירורגיה פלסטית, המנהל הרפואי של רשת מרפאות "כללית אסתטיקה" וראש המחלקה לכירורגיה פלסטית ויחידת הכוויות במרכז הרפואי רבין מקבוצת כללית.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית ואסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום