פעילות גופנית בגיל העמידה

(0)
לדרג

פעילות גופנית מוגברת בגיל העמידה מפחיתה הסיכון לתמותה ב-30% - נתון דומה לירידה בסיכון בתמותה הקשורה להפסקת עישון

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש שפורסם בעיתון הרפואי הבריטי BMJ מראה כי הגברת הפעילות הגופנית בקרב גברים בגיל העמידה מפחיתה הסיכון לתמותה.

החוקרים מציינים כי כמחצית מכלל הגברים בגיל העמידה במערב אינם נוטלים חלק בפעילות גופנית סדירה. בעוד שהיעדר פעילות גופנית בשנים המוקדמות נראה כמזיק, לא היה ידוע אם עלייה ברמת הפעילות בשלב מאוחר יותר בחיים תביא לירידה בשיעורי התמותה.

מטרת המחקר הייתה להעריך כיצד שינוי בדרגת הפעילות הגופנית לאחר גיל העמידה משפיע על שיעורי התמותה, ולהשוות שינוי זה להשפעה של הפסקת עישון.

במסגרת המחקר, שנערך בשבדיה, 2,205 גברים בגילאי 50 ומעלה בשנים 1970-1973 היו במעקב למשך 35 שנים. נתוני המשתתפים נבדקו שוב בגילאי 60, 70, 77 ו-82 שנים כשהמדד העיקרי של המחקר היה תמותה מסיבות שונות.

תוצאות המחקר הראו כי בקבוצות עם פעילות גופנית נמוכה, בינונית וגבוהה שיעור התמותה האבסולוטי היה 27.1 , 23.6 ו-18.4 ל-1,000 שנות-אדם, בהתאמה.

נתון מעניין ומעודד במחקר היה בנוגע לגברים שהעלו את רמת הפעילות הגופנית שלהם רק כאשר הגיעו לגיל 50-60. לאחר 10 שנות מעקב בקרב גברים אלה נמצא שפעילות גופנית מוגברת בקרב גברים אלה הייתה קשורה בשיעורי תמותה מופחתים, הדומים לאלה של גברים עם פעילות גופנית גבוהה באופן עקבי.

לדבריהם, ירידה זאת בשיעורי התמותה של כ-30%, על רקע פעילות גופנית מוגברת, היתה דומה לירידה לסיכון בתמותה הקשורה להפסקת עישון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום