יין אינו מפחית הסיכון לסרטן שד

(0)
לדרג

יין אדום או לבן אינם משפיעים על הסיכון להתפתחות סרטן שד. כך עולה ממחקר מקיף מסוגו שבחן את הקשר בין השניים

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש שפורסם החודש ב-Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention עולה כי יין אדום או לבן אינם משפיעים על הסיכון להתפתחות סרטן שד.

לדברי החוקרים, נשים שמעוניינות לשתות יין צריכות לעשות זאת באופן מתון - לא יותר מכוס משקה אחת ביום. אם האישה מעדיפה דווקא יין אדום, עליה לבחור בו בגלל הטעם, ולא בגלל אמונה כי הוא עשוי להקטין את הסיכון לסרטן שד.

למעשה, החוקרים מצאו כי הסיכון לסרטן שד בקרב נשים הנוהגות לשתות 14 משקאות אלכוהוליים בשבוע, או יותר, בלא קשר לסוג המשקה (בירה, יין או ליקר), היה גבוה יותר ב-24% בהשוואה לנשים שאינן שותות אלכוהול.

החוקרים מסבירים כי הסיבה להשערה כי יין אדום עשוי לסייע במניעת סרטן שד, מבוססת על מחקרים קודמים שהדגימו השפעות חיוביות של יין אדום על מחלות לב ועל הסיכון לסרטן ערמונית.

החוקרים ראיינו 6,327 נשים עם סרטן שד ו-7,558 נשים שהיוו מדגם ביקורת התואמות בגיל, תוך הערכת הרגלי צריכת אלכוהול שלהן. החוקרים הקפידו לשמור על שיעור דומה של נשים שדיווחו על שתיית יין לבן ויין אדום בשתי הקבוצות.

לאחר תקנון לגורמי סיכון אחרים לסרטן שד, דוגמת היסטוריה משפחתית ועוד, החוקרים מצאו כאמור כי אין קשר בין שתיית יין ובין עליה או ירידה בסיכון לסרטן שד. עם זאת, נמצא כאמור שהסיכון היה גדול יותר בקרב נשים שנהגו לשתות למעלה מ-14 משקאות אלכוהוליים בשבוע, במיוחד ליקר.

יש לציין כי זהו אחד המחקרים הגדולים מסוגו להערכת הקשר בין צריכת יין ובין הסיכון לסרטן שד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום