מתה מוות קליני וילדה תאומים

(0)
לדרג

תאומים חולצו בניתוח קיסרי דחוף מיולדת בת 25 שמתה מוות קליני. מצבה של האם התייצב והתאומים עדיין נאבקים על חייהם

מאת: מערכת zap doctors

יולדת בת 25 הובהלה אתמול באמבולנס לבית החולים וולפסון כשהיא מחוסרת הכרה, בשבוע 36 להריונה (סוף שמיני), לאחר שהיא מתה מוות קליני בביתה. האישה נשאה בבטנה תאומים וזהו הריונה הראשון שהיה ללא סיכונים מיוחדים. "האישה קמה בבוקר ואמרה לבעלה שהיא לא חשה בטוב", מספר פרופ' אברהם גולן, מנהל מחלקת נשים ויולדות במרכז רפואי וולפסון שטיפל באישה. "תוך דקות היא נפלה, איבדה את הכרתה ומתה מוות קליני". צוות מד"א שהוזעק למקום על-ידי בעלה, ביצע באישה החייאה באמצעות שוק חשמלי והבהיל אותה לבית החולים במהירות.

חיים בצל מוות קליני

"כאשר היולדת הגיעה לבית החולים הכנסנו אותה לניתוח קיסרי דחוף וילדנו את התאומים", מספר פרופ' גולן לדוקטורס. "מכיוון שהתאומים סבלו מחוסר חמצן עקב מצבה של האם, הם הועברו למחלקת טיפול נמרץ וכרגע הם נאבקים על חייהם". לדבריו, הקושי העיקרי היה להילחם על חייה של היולדת, מכיוון שהיא פיתחה הפרעה כללית בקרישה, כלומר דמה לא נקרש וכתוצאה מכך היא איבדה הרבה מאד דם. בנתיים היא הונשמה עם צינור בקנה".

לדברי פרופ' גולן, "מצבה של האישה השתפר והיום היא כבר הגיבה לבני משפחתה. האם חזקה יותר מהתינוקות ולכן עדיין לא ידוע מה ההשלכות של הלידה על מצבם של התאומים. ההשערה היא שהמקרה קרה בעקבות תסחיף מי שפיר, כי כאמור האישה הייתה בריאה לחלוטין".

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום