ניתוח לב בוצע בפגות תאומות

(0)
לדרג

שמחה כפולה: שתי פגות תאומות שנולדו במשקל של כ-800 גרם כל אחת, עברו ניתוח לב שהסתיים בהצלחה

מאת: מערכת zap doctors

"כשאמיליה התאומה הראשונה שלי נולדה, היא יצאה עם יד פתוחה מנופפת לשלום וזה ריגש אותי עד דמעות", מספר ד"ר עמר זועבי אביה של אמיליה. "אבל אז לא ידעתי איזו מסכת ייסורים קשה מחכה לנו, אחרי הנפנוף המקסים שלה". אמיליה נולדה במשקל 740 גרם ואחותה התאומה אלמה נולדה במשקל של 870 גרם. הן הגיעו לבית החולים כרמל שבחיפה לאחר שהתגלה אצל שתיהן פגם מולד בלב שסיכן את חייהם.

הוריהם של התאומות, ד"ר זועבי וסימונה מהכפר סולם שליד עפולה, חיכו זמן רב עד שהתאומות אמיליה ואלמה הגיעו לעולם, והיה ברור להם שהם הולכים למאבק של חיים או מוות. הם עברו טיפולים רבים ו-8 הפריות מבחנה שלא הצליחו, עד שהתבשרו שסימונה נקלטה ונכנסה להריון. לדברי סימונה האם, "בשבוע ה-26 בחודש השישי התחילו אצלי צירים חזקים. כשראיתי שיש כבר פתיחה רצנו מיד לבית החולים בעפולה, ושם הוחלט לבצע באופן מיידי ניתוח קיסרי".

מניתוח קיסרי לניתוח לב

"בתינוקות רגילים ובפגים מיד לאחר הלידה עוברת מערכת הנשימה ממצב של קבלת חמצן מהשיליה לנשימה רגילה דרך הריאות. הצינור (דוקטוס) שמעביר את הדם מעורק הריאה לאבי העורקים נסגר אוטומטית", מסביר מנהל מחלקת פגים ויילודים בבית החולים כרמל, ד"ר אבי רוטשילד, שקיבל וטיפל בתאומות. "במקרה של התאומות שהגיעו אלינו, הצינור המשיך להזרים דם מאבי העורקים לעורק הריאה, והגביר את הסכנה של הצפת הריאות בנוזלים. כאשר טיפול שמרני אינו עוזר, מתחייב ניתוח דחוף כדי למנוע נזק בלתי הפיך לפג הקטן".

ניתוחי הלב בוצעו בפגייה על-ידי ד"ר בוריס אורלוב ממחלקת ניתוחי לב וחזה בבית החולים כרמל. "בניתוח חושפים את הלב הזעיר וקושרים את כלי הדם שמפסיק להזרים דם עודף לכיוון הריאות ומאפשר לפג לנצל בצורה טובה יותר את ריאותיו הצעירות", מסביר ד"ר אורלוב.

מכיוון שמדובר בפג במשקל של 800 גרם הלב קטן מאד, וככל שהפג קטן יותר - הסיכונים הם גדולים יותר. מדובר בניתוח שכמותו נעשים רק בודדים, ובכל אזור הצפון נעשים כ-10 ניתוחים כמותו בכל שנה. "הניתוחים עברו בהצלחה והפגות עולות עכשיו יפה במשקל", אומר ד"ר אבי רוטשילד. "אני מקווה שמעכשיו הן יגדלו ויתפתחו כמו כל תינוק רגיל בלי שום בעיה". התינוקות הוחזרו להמשך טיפול לפגייה בעפולה ממנה הופנו.

"לנו זה היה מאוד קשה", אומרת סימונה האם. "אבל החלטנו שאנחנו לא נוותר ונאבק עד שניראה אותן גדולות ובריאות. חיכינו להן כל כך הרבה שנים, וכל המשפחה שלנו מחכים לראות אותן. הן הנכדות הראשונות במשפחה וכולם רוצים לראות אותן גדלות בריאות ושלמות".

תמונת השער (משמאל - ד"ר רוטשילד) - באדיבות מרכז רפואי כרמל.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הריון ולידה
פורום ניתוחי לב וחזה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום