טיפול בטרשת נפוצה

(0)
לדרג

מחקר חדש: טיפול בטייסברי מפחית את התבטאות הטרשת הנפוצה ומביא להפוגה מהמחלה בקרב 37% מהמטופלים בתרופה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש שהתפרסם בכתב העת הרפואי היוקרתי "Lancet", השווה את מידת התבטאות מחלת הטרשת הנפוצה בקרב מטופלים שקיבלו תרופת דמה (פלצבו), למטופלים שקיבלו טיפול בטייסברי. הטיפול ניתן בטווח זמן של שנתיים, בשלושה משתנים - קצב התקפים, פעילות בתמונת MRI והפגיעה התפקודית המצטברת.

על פי ממצאי המחקר, בקרב 37% מהמטופלים שקיבלו טייסברי, לא נרשמה התבטאות של אף אחד משלושת המדדים, לא נרשמו התקפים ולא הייתה החמרה בתמונה MRI או פגיעה תפקודית. תוצאה זו טובה פי 5 ביחס מהתוצאה שהושגה בקרב החולים שטופלו בפלצבו. מטופלים אלו, אשר לא חוו כאמור החמרה באף אחד משלושת המדדים הללו בטווח של שנתיים, הוגדרו על ידי החוקרים כחולים ב"הפוגת מחלה". עוד נמצא במחקר כי ב-64% ממטופלי טיייסברי לא נמדדו התקפים והחמרה בפגיעה התפקודית, ואצל 58% לא נרשמה פעילות בתמונה ה-MRI.

על פי החוקרים, תוצאות המחקר מאששות את הערכתם כי היעילות של התרופה עולה עם הזמן, היות ושיעור המטופלים שאצלם הייתה הפוגה מהמחלה היה גבוה יותר בשנה השנייה לטיפול ביחס לשנה הראשונה.

ממצאי המחקר שפורסמו בכתב העת המקוון Lancet Neurology בחודש זה, הפתיעו את החוקרים, שכן בכל המחקרים שנעשו עד כה על חולי טרשת עם מגוון הטיפולים הקיימים למחלה, לא נצפתה תמונה דומה, אשר העלימה כאמור את הסימנים הקליניים של המחלה כפי שעלה במחקר זה.

טיפול באמצעות תרופת הטייסברי אמור לחסום מלכתחילה את נדידת תאי המערכת החיסונית (תאי T) לתוך המערכת העצבית על-ידי היצמדות של קולטני האנטיגרין למולקולת ההידבקות הנמצאת על פני תאי מערכת החיסון. באופן זה עשויה התרופה למנוע מתאי המערכת החיסונית להיצמד לקולטנים על פני מחסום דם-מוח, דרכם נכנסים התאים למערכת העצבים. התרופה ניתנת פעם ב-4 שבועות בעירוי לווריד, במקום שימוש יומיומי בזריקות והיא נמצאת בסל הבריאות מחודש מרץ 08.

בואו לדבר על זה בפורום טרשת נפוצה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום