טיפ שבועי: טיפול בעור יבש

(0)
לדרג

הענקת לחות לגוף על בסיס יומי יכולה למנוע יובש בעור. כל הדרכים לשמירה על עור הגוף והפנים

מאת: מערכת zap doctors

החורף בישראל, ובמיוחד בשנה הנוכחית, נחשב קל מאד, אך למרות זאת החימום מהמזגנים והלחות הנמוכה גורמים לעור להתייבש. סקר שנערך עבור חברת פריגו יצרנית ומשווקת סדרת 'אקסרה', על ידי מכון 'מחקר רותם', מראה כי כ-14% מהישראלים סובלים מבעיית יובש עור, כאשר נשים סובלות מעור יבש יותר מגברים. אצל רבע מהנשאלים (25%) היובש בעור הוא עונתי, ומורגש בעיקר בחורף ובעונות המעבר. גם אלו שלא סובלים מבעיות עור מיוחדות, ציינו כי המפגע נפוץ ביותר בעור הפנים, בכפות הידיים וברגליים.

"בתקופה של יובש, בעיקר בחורף, חשוב מאוד להיערך נכון כדי למנוע את היובש, ולהימרח מבעוד מועד", מסבירה ד"ר זהבה לבר, מומחית לרפואת עור ודרמטולוגיה קוסמטית, "היובש בחורף מופיע בעיקר בעור הפנים, כפות הידיים ובשוקיים, החשופים יותר לפגעי מזג האוויר, אך גם בשאר הגוף יש חשיבות גדולה למניעה ולהענקת לחות לעור על בסיס יומי. התנאים הסביבתיים בחורף פוגעים בשכבת השומן (החלב) המגנה על העור, וגורמים לאיבוד מים מהשכבות הפנימיות שלו. העור נעשה אדום, מכווץ, מעקצץ או שורף ומלווה בתחושת אי נוחות ואף גירוד וסדקים. במקרים קיצוניים של יובש מתווסף גרד עז, שעלול להסתיים אפילו בזיהום משני. תופעת יובש העור מחמירה בחורף, אצל מי שסובל מבעיות עור במהלך כל ימות השנה: ילדים ומבוגרים בעלי עור רגיש ויבש, או הסובלים ממחלות יובש כמו אטופיק דרמטיטיס".

^^להלן טיפים לשמירה על העור בחורף:^^

1. מניעה - הוסיפו כל הזמן לחות לעור. המקום הרגיש ביותר הוא כפות הידיים, לכן כדאי למרוח קרם לחות על הידיים אחרי כל מגע במים ו/או סבון. אפשר להחזיק שפופרת קרם במקום נגיש כדי לא לשכוח למרוח מספר פעמים ביום. חשוב לבחור קרם ידיים שנספג היטב בעור; קרם שאינו נספג אינו יעיל.

2. מים ומקלחת - מגע רצוף ורב של העור במים מייבש אותו. רצוי לוותר על מקלחות ארוכות (5 דקות ומעלה) ועל אמבטיות קצף. העדיפו להתקלח במים פושרים ולא במים חמים, וצמצמו שימוש בסבון ככל האפשר. ניתן להשתמש בתרחיצי לחות המועשרים בקרם לחות. רצוי לספוג את המים מהגוף מיד ולא לשפשף במגבת, כדי למנוע גירוי של העור. לאחר הרחצה כדאי למרוח קרם לחות על האזורים הרגישים, ולהימנע משימוש בתכשירים המכילים אלכוהול.

3. כאשר העור כבר מיובש - לפעמים היובש מגיע למצב של גרד ופגיעה בשלמות העור. מעבר למראה המחוספס והקשקשי, הגירוד הבלתי נמנע כתוצאה מתחושת היובש פוצע את העור ויכול להוות פתח לכניסת חיידקים ולשכיחות יתר של זיהומים שונים. במצבים אלו מומלץ שימוש בקרמים טיפוליים המכילים אוראה בשילוב עם אמוניום לקטאט. האוראה מקבעת את המים בתוך העור, ומעניקה לו לחות לטווח ארוך.

4. בסביבת הבית או העבודה - תכולת לחות נמוכה באוויר היא גורם משמעותי ליובש העור. נסו להימנע או לצמצם ככל הניתן חשיפה לרוחות וקור, לשינויים קיצוניים בטמפרטורה או מחימום וייבוש מוגזם על-ידי המזגן ומפזר החום. כדאי להשתמש במכשיר אדים, המשחרר לחות לאוויר החדר.

חשוב לזכור- אם כל העצות והקרמים לא עזרו, פנו לרופא עור לקבלת טיפול רפואי מתאים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור ומין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום