הטיפ השבועי: טיפוח השיניים

(0)
לדרג

כיצד ניתן לשמור על גוון לבן בשיניים, ואלו מזונות מונעים את הצטברות כתמי הצבע. טיפים לטיפוח השיניים

מאת: ד"ר רוני אמיד

שיניים לבנות נתפסות בעיני רבים כבריאות וחזקות יותר, אך הן בעיקר אסתטיות יותר; אולם ישנם גורמים שפוגעים בגוון הנקי של השיניים, גורמים שניתן לטפל בהם בדרכים שונות.

להלן טיפים לשיניים לבנות:

1. צריכת משקאות בעלי פגמנט חזק כקפה, תה או יין אדום הינה אחת הסיבות המובהקות להכתמת גוון השן והצהבתה. ראשית, מומלץ להעדיף משקאות מעוררים או אלכוהוליים ללא פגמנט צבע (וודקה, תה צמחים מעודן וכד') בכדי למנוע את האצת הגוון. שנית - למי שמעוניין לשמור על גוון שן צחור, מומלץ לשאת בתיק מברשת שיניים קטנה בעזרתה ניתן לצחצח קלות את השיניים, בעיקר הקדמיות החשופות יותר למשקה (ניתן גם ללא משחה). כמו-כן, הצחצוח יסייע גם בשמירה על שיניים בריאות וחיוך נקי.

2. מזונות עתירי סיבים המומלצים גם לבריאות, מסייעים בשמירה על שן בהירה בהיותם מנקים את שכבת האמיל החיצונית לשן בעת הלעיסה, ובכך מונעים את הצטברות כתמי הצבע.

3. לנשים - אם השיניים אינן צחורות או מוכתמות, העדיפו תמיד להשתמש בגוון שפתון כהה המדגיש את בהירות השן ובכך נותן אשליה של מראה צחור ונקי. זו הסיבה שבגללה נראות שיני כהי העור כל כך צחורות, בשל הניגוד בין גוון העור השחום לגוון השן המקורי.

4. בתהליך הלבנת שיניים באמצעות תכשירים הנרכשים למטרה זו או אצל רופא השיניים, עלולה להיווצר רגישות זמנית למשקאות קרים או חמים. בכדי למנוע זאת, מומלץ לשטוף את הפה או לצחצח את השיניים כשבוע ימים לפני תחילת הטיפול בתכשירים המיועדים לטיפול בשיניים וחניכיים רגישות. תהליך זה ימנע את הרגישות לאחר הטיפול.

בואו לדבר עם ד"ר רוני אמיד בפורום אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום