כריתת ושט בשיטה חדשנית

(0)
לדרג

פחות כאבים, חזרה מהירה לתפקוד וצלקות קטנות. אלה הם יתרונותיה של כריתת הוושט בשיטה חדשנית. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בשורה לחולי סרטן הושט: בבילינסון מבוצעת כריתה של הושט בשיטה חדשנית (Video-Assisted Esophagectomy), המתבצעת במרכזים בודדים בעולם. שיטה זו מסתמכת על החדרת מצלמה ומכשירים זעירים המוכנסים דרך חתכים קטנים של 1 ס"מ או פחות. על גבי מסך חיצוני מתקבלת תמונה מדויקת המנחה את המנתחים בביצוע הכריתה של הושט. השיטה החדישה מסייעת לחולים הסובלים מסרטן הושט.

הגישה המסורתית לניתוחי ושט כוללת פתיחת בטן רחבה, ולעיתים קרובות פתיחת בית החזה וחתך בצוואר. הגישה הזעיר פולשנית מאפשרת לחסוך את החתך בבית החזה ולהסתפק בחתך קטן יחסית בבטן. יתרונות השיטה החדשנית כוללים: הפחתה משמעותית בכאבים שלאחר הניתוח, שיקום קצר, חזרה לתפקוד מהר יותר, טראומה ניתוחית פחותה וצלקת קטנה יחסית בבטן (כ-8 ס"מ בלבד).

בטכניקה זו, ישנה הפרדה בין הושט מהחיבורים בבית החזה דרך שלושה פתחים זעירים של 1 ס"מ. לאחר מכן, דרך מספר פתחים בדופן הבטן מופרדים קטע הושט הבטני והקיבה. קטע הושט עם הגידול מוצאים דרך חתך של כ-8 ס"מ בדופן הבטן. בהמשך, הקיבה מחוברת לקטע הושט שנותר בצוואר, במטרה לאפשר המשכיות של מערכת העיכול.

לדברי ד"ר פרנקלין גרייף, מנהל מחלקה כירורגית א' בבילינסון, "תחום הכירורגיה הכללית עובר תהליך המאפשר ביצוע ניתוחי ענק בגישה זעיר פולשנית. יתרונות הגישה הם החלמה מהירה וחזרה לחיים תקינים במהירות רבה. למרות שהגישה אינה מתאימה לכל החולים, במקרים שהיא ניתנת לביצוע היתרונות הם מרובים וברורים".

ד"ר ניסים חננאל וד"ר ניקולאי מנשרוב ממחלקה כירורגית א', המיישמים את השיטה: "כריתת הושט בשיטה זעיר פולשנית מסייעת להקל על חולי סרטן הושט. יתרונה של השיטה החדשנית בכך שניתן להגיע לתוצאות מצוינות תוך צמצום הפגיעה באיכות חייו של המטופל, וחזרתו המהירה לשגרת חייו".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום