יישור שיניים: אפשרי בכל גיל

(0)
לדרג

מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא: מבוגרים, לא רק בני נוער, עוברים טיפול אורתודנטי ונהנים ממראה אסתטי חדש

מאת: מערכת zap doctors

הטיפול האורתודנטי (יישור שיניים) צובר לאחרונה פופולריות גם בקרב מבוגרים. מסקר שנערך באתר "דוקטורס", נמצא כי רוב האנשים עברו טיפול אורתודנטי בצעירותם: כ-31% מדווחים כי עברו את הטיפול עד גיל 20 ו-19% נוספים עברו אותו עד גיל 10. בין הגילאים 40-20 עברו 26% מהנשאלים טיפול אורתודנטי, והשאר - בגיל מאוחר יותר או שלא היו זקוקים לו כלל.

ד"ר שמעון רשף, מומחה לאורתודונטיה ומטפל ברפואה אסתטית (מילוי קמטים והזרקת בוטוקס), לא מופתע מתוצאות הסקר. "ניתן לעשות יישור שיניים בכל גיל, אולם בגיל מבוגר פחות מקובל ללכת עם טבעות על השיניים. קיימות היום מספר שיטות אסתטיות יותר - טבעות ופלטות שקופות או טבעות בחלקן האחורי של השיניים," אומר ד"ר רשף. יש לציין כי הטיפול בשיטות הללו יקר יותר.

במקרים מסוימים קיים צורך בטיפול אורתודונטי כבר בגילאים מאוד צעירים (9-10), אך לרוב מתבצע יישור שיניים לאחר החלפתם המלאה של שיני חלב, כלומר לאחר בקיעת שיניים קבועות (10-15), לפי דבריו של ד"ר רשף. לגבי המבוגרים מביניכם, חשוב לדעת כי אצל אדם מבוגר עצמות הפנים ומבנה הלסת כבר מקובעים, לכן לא נעשה שימוש במכשור שמשפיע על גדילת הלסתות (לרוב מכשירים שמורכבים מחוץ לפה). לאחר בדיקת האורתודנט, המטופל יקבל אבחנה ומידע מה סוגי הטיפול המתאימים , משך משוער של הטיפול ועלויותיו.

אסתטיקה או בריאות?

מסתבר שיישור שינים במקרים רבים הוא לא רק שאלה של אסתטיקה, אלא פעולה חשובה לבריאות הפה. "כאשר יש בעיה של סגירת שיניים, צפיפות יתר או שיניים לא ישרות, קיימת סכנה להתפתחות מחלות חניכיים או עששת ועקב כך אובדן מוקדם של השיניים". מסביר ד"ר רשף. "הסיבות לתופעות אלו קשורת לתורשה ולגורמים סביבתיים. דוגמאות להשפעה סביבתית היא מציצת אצבע , כסיסת ציפורניים, חשיפה לחומרים אלרגניים או מזון רך ועשיר בסוכרים..
תוך מציצת אצבע, לדוגמה, מופעל כוח על גבי קשת השיניים והעצם הגורם להבלטת שיניים עליונות. אם אתם מקווים, שאולי עם הזמן מבנה השיניים יסתדר מעצמו, ד"ר רשף מנמיך ציפיות: "המראה האסתטי של הפה לא משתפר מעצמו בד"כ ומצריך לרוב יישור שיניים. כאמור, ישנם גם דברים הקשורים לתורשה, כמו למשל גודל הלסת והשיניים.

יש לציין כי עקב צפיפות, קיים לפעמים צורך בעקירת מספר שיניים ע"מ ליצור מקום ולאפשר ליישר את השיניים הנותרות. טיפול אורתודנטי ממוצע מתמשך כשנה וחצי, תלוי במצב ובסוג טיפול המבוצע (שמשתנה ממטופל למטופל). ישנם מצבים שבהם נדרש מספר חודשים בודדים ואילו במצבים מסובכים מאוד מדובר בטיפול מורכב של כמה שנים או התערבות כירורגית. כמו בכל טיפול רפואי אחר, גם בטיפול זה יש סיכונים. "הדבקת טבעות על השיניים, מחייבת צחצוח קפדני מאוד. מטופלים שלא מצחצחים היטב שיניים בתקופה זו, מעלים את הסיכון לעששת ולבעיות חניכיים", אומר ד"ר רשף. במקרים נדירים מאוד עלולה להיווצר ספיגה של קצה השרש.

"כיום ניתן לשלב יישור שיניים עם תחומי אסתטיקה נוספים. הלבנת שיניים או ציפוי חרסינה על פני השן, ישדרגו גם את צורת השן והצבע שלה", מסביר ד"ר רשף. "כמו כן, ניתן לבצע הזרקות להעלמת קמטים ושקעים בפנים, מילוי שפתיים ועוד מגוון רחב של טיפולים המשפרים את מראה הפנים באופן הוליסטי".

בואו לדבר על זה בפורום טיפול אורתודנטי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום