90% מההורים מחסנים את ילדיהם

(0)
לדרג

סקר של האיגודים לרפואת הילדים, ההסתדרות הרפואית ומשרד הבריאות: 78 אחוזים מההורים סבורים כי יתרונות החיסון עולים על הסיכונים

מאת: מערכת zap doctors

סקר שערכו האיגודים לרפואת ילדים, ההסתדרות הרפואית ומשרד הבריאות, מעלה כי רוב ההורים (90 אחוזים) מחסנים את ילדיהם באופן מלא ו-87 אחוזים מהם מאמינים להמלצות הרופאים לגבי חשיבות החיסונים.

מטרת הסקר שבוצע באמצעות חברת גיאוקרטוגרפיה בקרב 360 ילדים מהמגזר היהודי והערבי, היתה לבחון את עמדות ההורים כלפי חיסון ילדיהם, בין היתר על רקע פרסומים שהופיעו לאחרונה בכלי התקשורת והציגו את החיסונים בצורה שלילית.

הסקר העלה כי לפרסומים נגד חיסונים יש אכן השפעה. נמצא כי 92 אחוז מההורים שלא נחשפו לפרסומים השליליים בתקשורת נגד מתן חיסון מאמינים להמלצות הרופאים, בדבר חשיבות מתן החיסונים, לעומת 80 אחוזים מההורים שנחשפו לפרסומים אלה. 78 אחוזים מההורים מאמינים שהיתרונות של מתן החיסונים עולים על הסיכונים.

פרופ' פרנסיס מימוני, יו"ר איגוד רופאי הילדים, פרופ' יונה אמיתי, יו"ר החברה הישראלית לרפואת ילדים בקהילה, פרופ' דוד גרינברג, יו"ר החברה הישראלית לפדיאטריה קלינית, ופרופ' אלי סומך, יו"ר החוג למחלות זיהומיות בילדים, הדגישו כי החיסונים הם הטכנולוגיה הרפואית הבטוחה והיעילה ביותר, וכי הם גרמו להדברת מחלות קטלניות ולירידה חדה בתחלואה ובסיבוכים ממחלות מדבקות. זאת ועוד, החיסונים מקטינים את הצורך באנטיביוטיקה הגורמת לעתים להיווצרות חיידקים עמידים המקשים על הטיפול. הימנעות מחיסונים מסכנת את הילדים ועלולה לגרום לעלייה בתחלואה ואף למגיפות.

בואו לדבר על זה בפורום חיסונים לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום