טיפול תרופתי לחולי אי ספיקת לב

(0)
לדרג

צרכנות רפואית: תרופת המרשם אומקור המכילה חומצות שומן אומגה 3 מפחיתות תמותה ואשפוזים בקרב חולי אי-ספיקת לב

מאת: מערכת zap doctors

ע"פ מחקר שפורסם בעיתון הרפואי הידוע LANCET, ואשר הוצג גם בכנס החברה האירופית לקרדיולוגיה, נראה שטיפול באמצעות אומקור - omacor (תרופת מרשם המכילה חומצת שומן אומגה 3) יעיל יותר בקרב חולי אי ספיקת לב מאשר סטטינים (תרופות להורדת כולסטרול).

החולים שהשתתפו במחקר (מדובר במחקר גדול מאוד שכלל כ-7,000 מטופלים) היו חולי אי ספיקת לב בדרגה בינונית-חמורה, אשר קיבלו אומקור במינון של 1 גר' ליום או פלציבו (תרופת דמה). החולים היו במעקב של 4 שנים לערך, במהלכו נמצא כי אלו שטופלו באומקור היו בסיכון נמוך יותר לתמותה או לאשפוז בהשוואה לחולים שקיבלו את הפלציבו (ירידה של 9% בסיכון לתמותה).

מחקר מקביל לזה התנהל עם תרופת ה-Rosuvastatin (קרסטור) במינון של 10 מ"ג ליום. גם כאן נמשך מעקב של קרוב ל-4 שנים בחולי אי ספיקת לב. למרות ירידה יפה בערכי הכולסטרול לא נמצא יתרון מבחינת תמותה או אשפוזים בקבוצה שקיבלה את הטיפול בסטטינים.

משני מחקרים אלה עולה שבקרב חולי אי ספיקת לב יש מקום לשקול טיפול באמצעות חומצות שומן אומגה 3 (יש לציין שגם במחקר המקביל נעשה השימוש בתרופת המרשם אומקור). השערת החוקרים היא שאומקור מסייעת במניעת תהליכים דלקתיים, ובכך תורמת לחולי אי ספיקת הלב.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום