סוכרת: שומרים על איזון בחג

(0)
לדרג

צרכנות רפואית: שילוב של אינסולין לבמיר עם נובונורם משיג איזון אופטימלי של סוכרת והורדת סיכון לתחלואת לב

מאת: מערכת zap doctors

חולי סוכרת סוג 2 רבים מטופלים כיום בשילוב של אינסולין בזאלי וטיפולים פומיים. קיימות אפשרויות מגוונות לשילובים שונים של טיפולים, כאשר האתגר הטיפולי הוא להשיג יחד עם איזון הסוכרת (הנמדד ע"י ה-HbA1c אשר מציג למעשה רמת סוכר ממוצעת בשלושת החודשים האחרונים, כשיעד הטיפול המקובל כיום הוא מתחת ל-7%) גם הורדת רמות סוכר בצום ולאחר ארוחות, ויחד עם זאת לשמור על משקל תקין, להימצא באיזון מבחינת רמות כולסטרול ולחץ דם, ולמנוע אירועי היפוגליקמיה (שבהם רמת הסוכר יורדת זמנית לרמה המסכנת את החולה ועלולה לגרום לאיבוד הכרה).

במחקר זה ניסו החוקרים לבחון את השילוב של האינסולין הבזאלי לבמיר ביחד עם נובונורם, תרופה הנלקחת דרך הפה וניתנת בעת הארוחות, בנוסף לטיפול הבסיסי המומלץ למרבית החולים עם מטפורמין (גלוקופאג').

הסיבות שהניעו את החוקרים להשערה ששילוב זה עשוי להיות אופטימלי נבעו מדיווחים קודמים על כך שלבמיר אינו גורם לעלייה במשקל, בניגוד לאינסולינים בזאלים אחרים, וכן בתרומת הנובונורם להשיג איזון ברמות הסוכר לאחר הארוחות, ובכך גם לתרום לאי עלייה במשקל.

המחקר נעשה במעקב אחרי "חולים אמיתיים" (כלומר חולים שהיו במעקב שוטף במרכז סוכרת בגרמניה) ונמשך בממוצע למעלה משנה.

התוצאות היו חיוביות מאוד:

ירידה מרמת HbA1c של 8.9% בתחילת המחקר ל-6.89%, כאשר כשני שליש מהחולים ירדו מה-7%
ללא עלייה במשקל
ירידה משמעותית ברמות הסוכר בצום ולאחר ארוחות
ירידה בלחץ הדם הסיסטולי
שיפור ב-HDL-C (הכולסטרול ה"טוב")
ללא דיווח על אף אירוע של היפוגליקמיה חמורה

החוקרים מסכמים איפוא שהשילוב הזה נראה כאופטימלי לחולי סוכרת סוג 2: באמצעות טיפול חד יומי פשוט ונוח של אינסולין לבמיר (ומטפורמין במקביל), בשילוב עם נטילה גמישה בעת הארוחות של נובונורם, הושג גם איזון רמות ויעדי סוכר וגם שופר פרופיל גורמי הסיכון של תחלואת הלב.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום