אין אונות: לא זוקפים קומה

(0)
לדרג

כ-30% מהגברים סובלים מדי פעם או באופן קבוע מירידה בכוח הגברא. כל הסיבות לקשיי התפקוד בחדר המיטות

מאת: ד"ר י. יאדגרוב

הזקפה היא תהליך שבו איבר המין הזכרי מתקשה בעקבות גירוי מעורר. אותו גירוי גורם למערכת העצבים לשלוח אותות למערכת כלי דם ולמערכת השרירים. מערכת כלי הדם גורמת להזרמת דם מוגברת בגוף, וזו מביאה להגדלת ולהתקשות איבר המין הזכרי.

גברים רבים, בדרך כלל בגילאי ה-50, סובלים מחוסר חשק וחוסר עניין בקיום יחסי מין. האגו הגברי אמנם לא יודה בכך לעולם, אך ירידה ברמת החשק המיני היא אחד התסמינים של אימפוטנציה - בעיה המוכרת גם בקרב צעירים. גברים רבים מדחיקים זאת, ולפיכך נמנעים מטיפול.

אין אונות - ליקוי זקפה

תפקוד מיני לקוי מאופיין בחוסר יכולת להגיע לזקפה של איבר המין הזכרי. המושג "אין אונות" כולל בתוכו טווח רחב של בעיות, ביניהן: שפיכה מוקדמת ואי יכולת להגיע לאורגזמה.

על פי נתונים סטטיסטיים, כ-30% גברים בכל הגילאים סובלים מדי פעם או באופן קבוע מבעיות זקפה. אחת הסיבות לכך היא הירידה ברמת הטסטוסטרון בדם - הורמון יסודי אשר משפיע כמעט על כל התהליכים בגופו של הגבר. אם יש חוסר טסטוסטרון - הגבר אינו רוצה, אם ההורמון כמעט ולא נמצא - הגבר לא יכול.

לאחר גיל 30, רמת הטסטוסטרון יורדת ל-1%-2% בכל שנה. אי-אפשר לעצור את התהליך, אבל ניתן להאט את הידרדרותו. ראשית, צריך לשמור על המשקל: רמת הטסטוסטרון אצל גברים שמנים מעל גיל 30 פוחתת כל שנה ב-10%-20%. מחקרים גילו באופן חד משמעי, שאם רוחב המותניים של הגבר (הגיל לא משנה) עולה על 94 ס"מ, רמת ההורמון שלו שואפת לאפס. בנוסף לכך, הרקמה השומנית מהווה מלכודת אפילו לכמות הקטנה של הורמוני המין המיוצרים, שנוטים לשקוע בה.

^^סיבות נוספות לבעיית אין אונות:^^ תפקוד לקוי של בלוטת הערמונית, סוכרת, יתר לחץ דם, מחלות לב, טרשת, מצבים נפשיים כגון דיכאון ועייפות וכדומה - כל אלה מאטים משמעותית את זרימת הדם בגוף, במיוחד אל איבר המין.

על היעדר טסטוסטרון

טסטוסטרון הוא החומר האנבולי היסודי, האחראי על כוח השרירים ועל מסה. כאשר כמות הטסטוסטרון קטנה - לא ניתן להגיע להצלחה בפעילות פיזית. היעדר של ההורמון, יכול לתת אותותיו גם בחדר כושר, כאשר יגרום לכך שהתוצאות המבוקשות אינן תואמות את המאמצים המושקעים, הבטן לא הופכת לקטנה יותר, השרירים הדו-ראשיים לא מתפתחים, ובאופן כללי הגוף לא מתמודד עם המאמץ הפיזי.

סממן נוסף שניתן להבחין בו הוא דיכאון והרגשת תסכול. הטסטוסטרון הוא האנטי-דפרסי המקורי - אפשר אפילו להגיד שזהו הורמון האושר הגברי. במקרים רבים יעידו הגברים הלוקים בחוסר ההורמון, שאין צבע בחייהם - הכול שחור או לבן, יש הרגשה של עייפות וחוסר יכולת להירדם. התוצאה העיקרית של חוסר ההורמון היא כמובן היעלמות החשק המיני והיווצרות בעיה בתפקוד המיני. נדגיש גם שבעת ביצוע המשגל כמות הזרע הנפלט פוחתת.

טיפול בבעיה

קיימות למעלה מעשרים שיטות טיפול - החל מתרופות ועד טיפולי אולטרה-סאונד. סוג הטיפול תלוי במצב הבריאות הכללי.

^^המלצות לפני תחילת טיפול^^

הגיעו למרפאה אשר מתמחה בתחום בעיות אין האונות.
ודאו כי מדובר במתן טיפול אינדיבידואלי לכל מטופל.
קבעו פגישת יעוץ (ניתנת חינם בדרך כלל) כדי להחליט האם קיים טיפול יעיל עבורכם.
בפגישת הייעוץ, שאלו כל שאלה הנוגעת למקרה הספציפי שלכם ובררו את כל הפרטים.
דרשו נתונים סטטיסטים של אחוזי ההצלחה מול מספר המטופלים במרפאה.
התרשמו ממקצועיות הרופא מניסיונו. דרשו טיפול אשר יניב תוצאה מיידית ויישמר לאורך זמן.

ד"ר י. יאדגרוב הוא סקסולוג במרפאות קליניקה SUN מרכזים רפואיים.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הפרעה בתיפקוד המיני
פורום סקסולוגיה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום