צרכנות רפואית מס' 150

(0)
לדרג

טיפול תרופתי בהרטבת לילה לילדים, תרופה לטיפול ב-HIV, ויטמין D בטעם פירות ועוד - כל מה שחדש בצרכנות

מאת: מערכת zap doctors
טיפול תרופתי בהרטבת לילה לילדים

חברת התרופות הבינלאומית, פרינג פרמציוטיקלס, המתמחה בפיתוח ושיווק מוצרים חדשניים במגוון תחומים, כולל רפואת ילדים, משיקה בישראל טיפול חדש בהרטבת לילה בילדים: מינירין מלט - טבליות מסיסות בפה.

הטיפול בטבליות הוא היחיד מסוגו בארץ ובעולם ובעל התוויה ספציפית לטיפול בהרטבת לילה בקרב ילדים.

הפיתוח של הטבליות נועד להקל על הילדים את חווית הטיפול ולהציע שיפור משמעותי באפקטיביות ובטיחות הטיפול באמצעות:

הפחתת המינון הנדרש לטיפול, תוך הצגת יעילות הזהה לטבליות בבליעה.

שימוש נוח היוצר היענות גבוהה יותר לטיפול בקרב ילדים (אין צורך בבליעה, אין טעם לוואי, מסיסה וקלה לצריכה).

בעת נטילת התרופה לפני השינה, אין צורך בשתייה - תהליך המפחית את הסבירות להרטבת לילה ומעלה את הסיכוי להצלחת הטיפול.

טבליות אלה מפחיתות את הפרשת השתן בלילה באופן הדומה למתרחש בגוף ע"י ההורמון הטבעי הנוגד השתנה, המיועד לכך, הורמון ADH.

הטבליות רשומות ומשווקות בכ-100 מדינות, וכלולות בישראל בסל התרופות ובקופות החולים (מכבי, מאוחדת, לאומית). עלות מינירין מלט 60 ו-120 מק"ג בקופות החולים היא 20-30 ש"ח לכמות של 30 טבליות המספיקות לחודש ימים.

תרופה חדשה לטיפול ב-HIV

מרוירוק, תרופה שחוללה פריצת דרך בטיפול ב-HIV, מגיעה לישראל. ייחודה של התרופה, שפותחה בידי ענקית התרופות העולמית פייזר (Pfizer), הוא בכך שהיא התרופה הפומית הראשונה המונעת מהוירוס לחדור אל התא. חשוב להדגיש: התרופה עדיין איננה מאושרת לשימוש בישראל, אך הוגשה לרישום במשרד הבריאות. כמו כן הוגשה בקשה לכלול את התרופה בסל הבריאות.

AIDS, תסמונת הכשל החיסוני הנרכש, קטלה יותר מ-25 מליון אנשים מאז שזוהתה לראשונה ב-1981. עובדה זו הופכת אותה לאחת המגפות הקטלניות ביותר בהיסטוריה האנושית. התסמונת נגרמת ע"י הרטרווירוס HIV, הפוגע בתאים לימפוציטים T מסוג CD4 ובמקרופאגים של מערכת החיסון. בשל כך, החולה הופך להיות חשוף לזיהומים אופורטוניסטים, ממאירויות ועוד.

נכון להיום, הדרך היחידה להאטת התקדמות המחלה היא באמצעות שילוב מספר תרופות הפועלות באתרים שונים של הנגיף; כדוגמת פרוטאז, רברס טרנסקריפטאז ו-GP-41. שילוב זה מוריד את קצב ריבוי הנגיף, מונע ירידה נוספת במספר תאי CD4 והתפתחות תסמונת הכשל החיסוני. חלק מקומבינציות אלו יעילות מאוד בהתחלה, כטיפול ראשון, ואולם בשל פרופיל תופעות הלוואי ועומס הכדורים, ההיענות לטיפול יכולה להיפגע במשך הזמן, להוביל להתרבות הנגיף ולהתפתחות זנים עמידים. בשל כך עולה צורך רפואי לתכשירים חדשים הפוגעים באתרים אחרים בנגיף, ובעלי פרופיל בטיחותי טוב יותר. זאת, על מנת למנוע התקדמות ל-AIDS, להוריד שיעור זיהומים משניים ולאפשר אורח חיים תקין לחולים.

חשוב להבהיר כי השימוש בתכשיר אינו מונע העברת HIV במגע מיני או בדם, ולכן יש להמשיך לנקוט באמצעים מתאימים למניעת העברת המחלה. כמו כן, התכשיר איננו מהווה ריפוי למחלת ה-HIV.

ויטמין D בטעם פירות

חברת פלוריש, המתמחה בייצור ויטמינים ותוספי תזונה, משיקה את D-TAB'S - ויטמין D לבליעה או מציצה בטעם פירות נהדר.

הוויטמין החדש מגיע במינון היומי המומלץ על ידי משרד הבריאות, 400IU, ומכיל ויטמין D3 בצורתו הפעילה, הטבעית הנוצרת בגוף האדם.

ויטמין D חיוני לספיגת הסידן, לבניית רקמות, לחיזוק העצמות ולהגנה משברים, בעיקר בגיל המבוגר. צריכת הוויטמין תורמת להפחתת הסיכון לשברים, לאוסטיאופורוזיס, ולמחלות במערכת העיכול. מחקרים חדשים מצאו כי לתוספת קבועה של ויטמין D השפעה מגנה במחלות כרוניות ואף בהארכת תוחלת החיים.

ויטמין D חשוב לכלל האוכלוסייה, בעיקר בגיל המבוגר, ולכן רופאים רבים ממליצים על צריכת ויטמין D כטיפול מונע ומשלים לתחלואות שונות.

המינון המומלץ הינו טבלית אחת ביום עם הארוחה. המוצר אינו מכיל אלרגנים כדוגמת חיטה, גלוטן, עמילן סויה חלב ושמרים.

מחיר מומלץ: 24.90 ש"ח לאריזה בת 90 טבליות לכסניות. להשיג בבתי המרקחת, רשתות הפארם ובתי הטבע.

תכשירים לניקוי ובריאות הפה

שיתוף פעולה ייחודי בין מותג מברשות השיניים, אוראל בי, ומותג משחות השיניים קרסט מניב את סדרת קומפליט 7 - שילוב המעניק 7 יתרונות לפה בריא ונקי:

1. מסיר עד 90% מרובד חיידקי השן (פלאק) מאזורים קשים לצחצוח.
2. מפחית את הגורם העיקרי לבעיות חניכיים.
3. נלחם בעששת.
4. שומר על ריח פה רענן.
5. מסיר כתמים.
6. נלחם בעששת שורשים.
7. מפחית היווצרות חורים בשיניים.

מברשת השיניים קרוס אקשן קומפליט 7 פותחה, על מנת לתת מענה מלא, והיא כוללת סיבים דוגמת "שתי וערב" (קריס קרוס) בשלושה גדלים שונים. הפיתוח התבסס על צילום במהירות גבוהה, העוקב אחר התנועה של כל סיב וסיב והדרך המדויקת, שבה הוא בא במגע עם השן. ממצאי המחקר הראו כי הזווית היעילה ביותר לניקיון עמוק בין השיניים היא 16 מעלות, וכך אכן מוקמו הסיבים במברשת החדשה.

מברשת השיניים משווקת ברשתות השיווק, הפארמים, ובחנויות מובחרות. המברשת מיוצרת ב-4 גוונים שונים של ספיר, טופז, אדום וטיטניום ובמידות גודל ראש של 35 רך
ו-40 רך.

מחיר מקסימלי מומלץ לצרכן: 29.99 ש"ח.

משחת השיניים קומפליט 7 מהווה את הנוסחה החדשה של קרסט ומתבססת על עשרות רכיבים, הפועלים יחדיו בעת הצחצוח, ביניהם:

רכיב הטריקלוזן (Triclosan) משמש כחומר אנטי בקטריאלי, אשר עוזר בחסימת היווצרות רובד חיידקי שן, במניעת בעיות חניכיים, ובמניעת היווצרות חיידקים, הגורמים לריח רע מהפה.

רכיב הסיליקה (Silica) מסייע בניקיון והסרת כתמים, ונלחם בעששת שורשים.

רכיב הפירופוספט (Pyrophosphates) מונע היווצרות אבן שן, עובדה שהוכחה במחקרים קליניים, ובולם את תהליך ההסתיידות של רובד חיידקי השן (פלאק).

רכיב הפלואוריד (Flouride) מקדם דה-מינרליזציה של השיניים, ובכך עוזר במניעת היווצרות רובד חיידקי שן ובמניעת עששת.

משחת השיניים משווקת ברשתות השיווק, הפארמים, ובחנויות מובחרות. למשחה, המכילה 100 מ"ל, שני טעמים: מנטה מרענן ומנטה מעודן.

מחיר מקסימלי מומלץ לצרכן: 16.99 ש"ח.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הרטבת לילה
פורום אבחון וטיפול במחלות מין
פורום תזונה טבעית
פורום רפואת שיניים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום