בעיות פריון בקרב גברים

(0)
לדרג

הקושי להביא ילד לעולם נובע לעתים מבעיה אצל הגבר. מיכל שלזינגר שופכת אור על טיפולי פריון ברפואה הסינית

מאת: מיכל שלזינגר

בעיית פריון מוגדרת כחוסר יכולת להיכנס להריון לאחר שנה, שבמהלכה לא היה שימוש באמצעי מניעה, וכמובן קוימו יחסי מין סדירים. מבעיה זו סובלים כ-15% מהזוגות. ב-40% מן המקרים מקור הבעיה בגבר, ב-55% מן המקרים מקור הבעיה באישה, ואילו ב-5% מן המקרים מקור הבעיה אינו ידוע.

הרפואה הסינית פיתחה סוגי טיפול מובנים כדי לפתור בעיות פריון אצל גברים. הטיפול מתחיל בבדיקת מצבם של האיברים הפנימיים המעורבים בייצור הזרע והתפקוד המיני. האבחנה נעשית על ידי תשאול מקיף שמברר את המצב של המטופל, הסימפטומים שלו, אבחנת דופק, לשון ובטן.

הרפואה הסינית במאה ה-21 עושה שימוש גם בבדיקות מערביות שהמטופלים מביאים עימם. פעמים רבות קיים קשר בין אבחנות מערביות לבין אבחנות סיניות, למשל: מקרים של דלקות חוזרות באזור האשכים - ההתייחסות הסינית אליהם תהיה כאל בעיית חום ולחות. בעיית ספירת זרע נמוכה קשורה ברפואה סינית לחולשה של צ'י הכליות. על פי הרפואה הסינית הסיבות לאי פוריות של הגבר קשורות על פי רוב לאחד מארבעת הסינדרומים: בעיות של חום ולחות, סטגנציה של צ'י או דם, חוסר יין של הכליות או חוסר יאנג של הכליות.

חום ולחות

ההתייחסות היא בדרך כלל לזיהומים שונים ולהפרשות מן הפין. סימנים לכך עשויים להיות: כאבים וצריבה בעת מתן שתן, רגישות באזור האשכים והפין, דלקת אקוטית/כרונית בבלוטת הערמונית. בנוסף, אצל מטופלים הסובלים מסינדרום חום ולחות תהיה שכיחות גבוהה יותר של אקזמות ופטריות על העור, בעיה של עצירות או שלשולים דלקתיים ומצבים אחרים של דלקות חוזרות בגוף. בדרך כלל מטופלים אלה מגיעים למרפאה לאחר שטופלו באנטיביוטיקה מספר פעמים, או שנטלו אנטיביוטיקה לאורך זמן והדלקות חוזרות בכל פעם מחדש למרות האנטיביוטיקה. הטיפול יכלול הנחיות תזונה קפדניות, תוספי תזונה מתאימים, צמחי מרפא סיניים ודיקור.

חסימה של צ'י או דם

כל סוגי החסימה של צינור הזרע, בעיות בכלי הדם באזור הגניטלי ופגיעה על רקע טראומה מקומית. חסימה עלולה להיווצר גם מזיהום. כמו-כן, נפוצה מאוד גם האבחנה המערבית של וריקוצלה - התרחבות של וריד האשך. ההתרחבות גורמת להתחממות האשכים וכתוצאה מכך לפגיעה בייצור הזרע. במקרים רבים התערבות ניתוחית תפתור את הבעיה. קיימים מקרים שבהם לרפואה המערבית אין פתרון, כאשר יש בעיה בזרימת הדם אך לא נמצא המקור. הפתולוגיה תתבטא בכאבים בבטן התחתונה ובאשכים, בפגיעה בתנועתיות הזרע ובעיות של תפקוד מיני. הטיפול יכלול הנחיות תזונה קפדניות, תוספי תזונה מתאימים, צמחי מרפא סיניים ודיקור שמטרתם להניע חסימות של צ'י או דם.

חוסר יאנג של הכליות

ברפואה הסינית האנרגיה היאנגית היא מקור החום, התנועה והאש של הגוף. חולשה באנרגיה היאנגית תתבטא בייצור זרע בלתי תקין, תנועתיות נמוכה של הזרע ובירידת החשק המיני והתפקוד המיני. סימפטומים נוספים כוללים: עייפות, קור, כאבי גב וברכיים, נטייה לבצקות, חולשת שרירים ושתן רב ובהיר. הטיפול יהיה מתן הנחיות לתזונה מחממת עם דגש על חיזוק אנרגיית הכליות, פורמולת צמחים סינית לחיזוק יאנג הכליות, דיקור + מוקסה (סוג של חימום) כדי לחמם את הכליות.

חוסר יין של הכליות

היין מייצג את ה"חומר" בגוף; הוא קשור לכמות הזרעונים ולאיכותם. פגיעה ביין תתבטא בכמות נמוכה של זרימה, ריכוז נמוך של זרעונים ואחוז נמוך של צורות זרע תקינות. הדבר הבולט הנוסף שניתן יהיה למצוא אצל המטופל יהיה מצב של חום בגוף. אין הכוונה לחום מדיד (פיברילי), אלא מצב מערכתי וכרוני - עקב כך שהמטופל סובל ממצב של חוסר יין, האנרגיה היאנגית תבוא אצלו לידי ביטוי באופן מוגזם. הדבר יתבטא בנוכחותם של אחד או חלק מן הסימפטומים שלהלן: חוסר מנוחה, שינה לא איכותית (קושי להירדם, הרבה התעוררויות וכו'), תחושות חום בעיקר בשעות הערב והלילה, הזעות לילה, פנים אדומות, צמא וחוסר מנוחה. בנוסף, יתכנו גם סימפטומים שקשורים באופן ישיר לכליות: תכיפות במתן שתן, שתן מועט, השתן יהיה צהוב ובעל ריח חריף, כאבי גב, חולשת ברכיים ובעיות אוזניים.

מבחינה מינית ייתכן שלאדם יהיה דחף מיני גבוה, אך תיתכן בעיה בהחזקת הזקפה לאורך זמן או בעיית שפיכה מוקדמת. הטיפול יכלול הכנת פורמולת צמחים סינית שמחזקת את אנרגיית היין של הכליות, דיקור ודגש רב על אורח חיים נכון. יינתן דגש על הימנעות מצריכת מזונות והרגלים מחממים דוגמת עישון, שתיית קפה, קולה ועוד סטימולנטים (מעוררים), צריכת אלכוהול ופינוי זמן למנוחה.

נמצא במחקרים כי טיפול לגברים באמצעות רפואה סינית הראה שיפור בתנועתיות הזרעונים ובכמות הזרע שבכל פליטה.

^^טיפול משולב רפואה סינית + הפריות מבחנה/הזרעות:^^

טיפול משולב כולל בתוכו את הכלים האופטימליים להצלחת טיפולי הפוריות. מבחינת הרפואה הסינית, הטיפול כולל: דיקור, פורמולת צמחים שמותאמת אישית למטופל, המלצות תזונתיות על פי האבחנה הסינית.

היתרון הגדול הטמון בשילוב הטיפולים הינו הסינרגיזם; כולם ביחד נותנים תוצאות מצוינות והשילוב ביניהם מגביר את העוצמה של כל טיפול בנפרד. הרפואה הסינית היא מערכת רחבה, מלאה ושיטתית, ששירתה נאמנה את תושבי המזרח במשך אלפי שנים. החל משנות ה-70 של המאה שעברה החלה את התבססותה גם בקרב תושבי המערב שנחשפו ליתרונותיה הרבים. כיום הרפואה הסינית היא כלי ידוע ורב עוצמה בקרב מטפלים ומטופלים רבים לטיפול בבעיות פריון ובזכותה זוגות רבים חובקים היום ילד/ה משלהם.

כיום משלבת הרפואה הסינית גם את ההישגים הטכנולוגיים האדירים של הרפואה הקונבנציונאלית באבחון וטיפול בבעיות פריון ופועלת על מנת לגשר ביניהן. שימוש מקצועי בידע הסיני ובהישגי המערב מוביל לרפואה משולבת, מקצועית, איכותית ביותר שכמובן מביאה לתוצאות מצוינות. הטיפול ברפואה סינית אינו מפריע ואינו סותר או פוגע בטיפולים אחרים. תכונה זו הופכת אותו לאופטימלי כטיפול משלים הניתן בשילוב עם טיפולים אחרים לבעיית פריון אצל הגבר והאישה. הטיפול ברפואה הסינית יספק מענה טוב במיוחד כאשר הבעיה הינה בעיה תפקודית (הורמונאלית). כאשר קיימת בעיה של חסימת חצוצרות או צינורית הזרע (אצל הגבר), הטיפול הכירורגי יתאים יותר.

בואו לדבר על זה עם מיכל שלזינגר בפורום גינקולוגיה ופריון ברפואה סינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום