תינוק באמבט: הנאה או קושי?

(0)
לדרג

רחיצת התינוק כרוכה בהנאה מרובה, אך לעתים "טקס" הניקיון עלול להוביל לסבל מתמשך. על מקלחת רגועה לרך הנולד

מאת: מערכת zap doctors

אמבטיות לתינוק עשויות להיות מהנות מאוד, אך הפעמים הראשונות הן בגדר "חוויות למידה" עבורכם ועבור התינוק. חוויה חדשה זו, כמו חוויות חדשות אחרות, תהיה נעימה יותר עבורכם ועבור התינוק אם תדברו ברכות ותסבירו מה בדיוק אתם עושים ומדוע.

אל תדאגו אם אתם חשים מגוחכים, כאשר אתם מדברים אל הרך הנולד במשפטים שלמים. לתינוקות יש יכולת לסגל לעצמם מיומנויות שפה, וככל שתדברו אל התינוק יותר בשלב זה, כך יגבר הסיכוי שהוא יהנה כאשר תנסו לתקשר עמו בעתיד.

להלן פריטים נחוצים לאמבטיה לתינוק: מטלית רחיצה רכה, שתי מגבות, טיטולים או חיתולי בד וסיכות, בגדים נקיים, צמר גפן, פיסת סבון עדין או סבון נוזלי לתינוקות ושמפו. בנוסף, מלאו את האמבטיה במים חמימים בגובה חמישה סנטימטרים והכניסו פיסת גומי המונעת מהתינוק להחליק.

אז מה עושים?

צעד ראשון הוא לבחור מקום בטוח, חמים ונטול רוח. לפני הכנסת התינוק, יש לבדוק את מי האמבט עם המרפק בכל פעם. כוויות חמורות עלולות להתרחש כתוצאה ממי אמבט חמים מדי. חשוב וחובה להישאר עם התינוק בכל שנייה במהלך האמבטיה וההלבשה. השתמשו בצמר גפן טבול במים קרירים ונגבו לתינוק מסביב לעיניים. לאחר מכן, יש לנגב מחוץ לאף ולאוזניים. נגבו את שאר הפנים עם מים חמימים ונקיים ומטלית רחצה (ללא סבון).

לאחר השלמת הפעולות הללו, הקפידו על הצעדים הבאים: ראשית, החזיקו את התינוק בבטחה. סבנו את הראש בשמפו עם היד החופשית וסחטו מים ממטלית הרחצה כדי לשטוף את השמפו. שנית, רחצו את קידמת גוף התינוק. עברו מקדימה לאחור ובין הרגליים. שטפו היטב בעזרת מטלית הרחצה הרטובה. רחצו את גב התינוק עם יד מסובנת. שטפו היטב בעזרת מטלית הרחצה הרטובה.

למאוכזבים מביניכם, גם אם הרחיצה הראשונה אינה נוחה במיוחד, הרי שהרחיצות הבאות יהיו מהנות יותר. תינוקות שרק נולדו, נוטים להתרגז ולבכות כאשר מפשיטים אותם. אם זהו המצב, תוכלו להרגיע את התינוק אם תפשיטו ותרחצו אזור אחד בכל פעם. אם הרחיצה ממשיכה לגרום לקשיים, זכרו שאין צורך לרחוץ את התינוק בכל יום, כל עוד אזור החיתול והפנים נשארים נקיים.

המידע באדיבות אתר סימילאק.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום "בטרם" - לבטיחות ילדים
פורום יחסי הורים ילדים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום