צרכנות רפואית מס' 145

(0)
לדרג

מדור צרכנות מגוון ומעודכן: מד סוכר אלחוטי המאפשר בדיקת דם רציפה, ג'ל לטיפול בטחורים, קוטל כינים מסיליקון ועוד

מאת: מערכת zap doctors
מד סוכר לבדיקת דם רציפה

בימים אלה הגיע לישראל מד סוכר "פריסטייל נביגטור", אשר מאפשר בדיקת דם רציפה, המונעת צורך בביצוע דקירות. מד הסוכר כולל מערכת התרעה מוקדמת המאותתת לחולה על שינויים חדים בעלייה או ירידה של רמות הסוכר. זהו מד הסוכר הראשון אשר מעניק תוצאות מדויקות ביותר, על בסיסן ניתן לקבוע טיפול רפואי. הוא מתאים גם לסוכרתיים שאינם משתמשים במשאבת אינסולין.

מד הסוכר תוכנן כדי למדוד את רמות הסוכר כל דקה, ללא כאב הדקירה והסרבול הכרוך בבדיקות המסורתיות. המידע שמספק המכשיר שווה ערך לכ-1,440 בדיקות ביממה. בנוסף למדידת הסוכר, המכשיר מראה באופן רציף את המגמה וקצב השינוי בערכי הסוכר בעזרת חיצים. בכך מספק מד הסוכר תמונה מקיפה יותר על שינויים ברמות הסוכר לאורך כל שעות היממה ולאחר כל ארוחה. בנוסף, ייחודו הוא בכך שנדרש ביצוע של 4 בדיקות סוכר בלבד לצורך כיול לכל 5 ימים, במקום 4 בדיקות לפחות ביום. תוצאות הבדיקה מועברות מדי דקה למקלט אל חוטי זעיר שניתן להכניסו לכיס/לתיק או לתלות על החגורה. המערכת מצוידת בחיישן שמוחלף כל 5 ימים.

לדברי ד"ר חוליו וינשטיין, מנהל מרפאת סוכרת בביה"ח ולפסון ונשיא האגודה הישראלית לסוכרת, "המכשיר עשוי לסייע משמעותית בשיפור איזון רמת הסוכר בחולי סוכרת. איזון טוב של רמות הסוכר בדם תורם למניעת סיבוכי הסוכרת הקשים ולהארכת חיים. בנוסף, הוא מונע נפילות ועליות חדות של רמת הסוכרת בדם, אשר כרוכות באשפוזים מיותרים ויקרים ולעיתים אף עלולות לסכן חיים".

לדברי פרופ' משה קרפ, היועץ הרפואי של האגודה לסוכרת נעורים: "הדבר החשוב בטיפול במחלת הסוכרת הינו שמירה על איזון רמות הסוכר ומניעת ירידה או עלייה חדה ברמת הסוכר. מערכת זו מפחיתה סיכון למצבים אלה בזכות מערכת ההתרעה המשוכללת אשר מודיעה מראש על הסיכון להיפרגליקמיה (רמות סוכר גבוהות) או היפוגליקמיה (רמות סוכר נמוכות), ומאפשרת למנוע מראש הגעה למצבים אלה".

המכשיר קיבל את אישור ה-CE לשיווק באירופה ולאחרונה גם את אישור ה-FDA האמריקאי. ישראל היא אחת המדינות הראשונות בעולם המשווקת אותו. ניתן להשיג את המכשיר במרכז לסוכרת "גפן מדיקל" בעלות 5,750 ש"ח. עלות חיישן המוחלף מדי 5 ימים: 325 ש"ח.

ג'ל לטיפול בטחורים

תופעת הטחורים הינה אחת הנפוצות ביותר אצל גברים ונשים ומופיעה בעיקר לאחר גיל שלושים, אך קיימים דיווחים על תופעת הטחורים בכל הגילאים. התופעה אף נפוצה ביותר אצל נשים הרות הסובלות לעיתים קרובות מטחורים בגלל המאמץ הכרוך בנשיאת העובר וכתוצאה מהלידה עצמה. הנתונים מראים כי לפחות אחד מכל שישה ישראלים סובל או סבל בעבר מטחורים.

בימים אלו מגיע מאירופה מוצר מהפכני לטיפול והקלה בטחורים, הכולל ג'ל טיפולי לצד מוליך חדשני. ייחודו של המוצר החדש, המוקלין, הוא במוליך החדשני הרשום כפטנט, אשר באמצעותו ניתן למרוח בצורה היגיינית את הג'ל המרגיע ללא מגע יד אדם. בצידי המוליך ישנם חורים קטנים שמהם מופרש הג'ל, דבר המונע חיכוך של העור עם המוליך בעת הכנסתו. אורכו וצורתו של המוליך מותאמים לטיפול בטחורים חיצוניים ופנימיים גם יחד.

בכל שימוש יוצאת מנה מדודה של החומר בהתאם לצרכי המשתמש. כמו כן, המוליך ניתן לשטיפה בקלות והוא מיועד לשימוש חוזר. התכשיר מגיע בצורת ג'ל המכיל קומפלקס ייחודי ובטוח לשימוש. הג'ל מרגיע מיידית את האזור הנגוע, מצפה אותו בשכבת הגנה מפני חיידקים ומעודד את חידוש הרקמה.

המוצר משווק בישראל על ידי חברת ביוטיס, והינו בעל תו תקן של משרד התקנים האירופאי (CE). ניתן לרכוש את המוצר בבתי המרקחת וברשתות הפארם ללא מרשם רופא, בעלות של 150 ש"ח.

קוטל כינים מסיליקון

מעבדות רפא מציגות תכשיר חדש במוצרי הכינים - הדרין. זהו התכשיר הראשון בישראל שאינו מכיל חומרי הדברה כימיים ובעל התוויה רפואית כקוטל כינים.

התכשיר מבוסס על תרכובת סיליקון ייחודית ובטוחה לשימוש (Dimeticone 4%), אשר יוצרת מעטפת סביב הכינה (בדומה לניילון נצמד), מונעת מהכינה לנשום ומשמידה אותה. מנגנון הפעולה הפיזיקאלי של המוצר מונע עמידות של הכינה לתכשיר. יתר על כן, התכשיר יעיל גם כנגד כינים שגילו עמידות לתכשירים אחרים.

התכשיר שקוף, נטול ריח, בטוח לשימוש ומאושר מגיל 6 חודשים. זהו אחד מ-10 התכשירים שפרסם משרד הבריאות כבעל התוויה רפואית. ניתן להשתמש בו על שיער יבש, בשונה ממוצרים אחרים אשר מיועדים לשימוש על שיער רטוב. הוא בעל הוכחות קליניות ליעילות ובטיחות גבוהות והוא עדין לשיער ולקרקפת.

בכל תכשירי הטיפול בכינים, ההמלצה היא לסרק את השיער במסרק סמיך לאחר הטיפול. התכשיר ישווק בכל רשתות הפארם ובתי המרקחת ברחבי הארץ, בעלות: 69.90 ש"ח.

מניעת דלדול שרירים

בימים אלה מושק בישראל מכשיר רפואי ראשון מסוגו למניעת דלדול שרירים לאחר שברים. המכשיר - MyoSpare הינו פרי פיתוח של החברה הישראלית "סטימיוהיל".

המכשיר מתאים לשימוש ממושך במשך כל תקופת הקיבוע, גם מתחת לגבס. הוא עשוי לקצר את תהליך ההחלמה, לשפר את איכות החיים במהלך תקופת הקיבוע ואת מספר הטיפולים הפיזיותרפיים הדרושים לחזרה לתפקוד תקין.

המכשיר נבדק במחקר קליני שהוכיח את יעילותו וקיבל את אישור ה-CE האירופאי ומשרד הבריאות בישראל. מדובר במכשיר קטן ונוח לנשיאה, המעביר לשרירים אנרגיה דרך אלקטרודות המוצמדות אל העור, מעל השריר המועד להתרופפות. המכשיר פועל אוטומטית באמצעות תוכנה והמטופל רק קובע את עוצמת הגירוי על פי תחושתו האישית.

עלות המכשיר הינה 960 ש"ח והיא כוללת 6 סטים של אלקטרודות. ניתן לרוכשו באתר החברה ובטלפון 09-9540010.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום סוכרת
פורום ייעוץ תרופתי
פורום מכשור רפואי

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום