עיבוי נקודת ה-G: האמנם?

(0)
לדרג

יש סקס אחר? הכמיהה לפיתרון הבעיות בתפקוד המיני גורמת לנשים לאמץ טיפול פיזיולוגי שיעילותו מוטלת בספק

מאת: מערכת zap doctors

מאז פרסם ד"ר פון גרפנברג בשנות ה-50 את דבר קיומה של נקודת ה-G, הדעות חלוקות לגבי הימצאותו ותפקידו של אזור זה בנרתיק. הידע המחקרי לגבי תפקודה המיני של האישה, מדגיש שמיניותה מושפעת מגורמים נפשיים, התנהגותיים, זוגיים, רפואיים ופיזיולוגים. בעיות בתפקוד המיני אצל נשים קשור בדרך כלל בגורמים חברתיים, תרבותיים, פסיכולוגיים, חוסר ידע, תקשורת לקויה, בעיות הקשורות בבן הזוג ובמערכת היחסים הזוגית, וגם בעיות רפואיות פיזיולוגיות. היכולת של האישה להתעורר מינית ולהגיע לאורגזמה מחייבת שילוב תקין של כל הגורמים הללו.

אי לכך, ההתמקדות הפיזיולוגית באיזור נקודת ה-G מטעה נשים לחשוב כאילו, פיתרון פיזיולוגי פשוט עשוי להשפיע על תפקודן המיני. זאת ועוד, כישלון המחקרים במהלכם ניסו לתת לנשים ויאגרה במחשבה שגודש דם באברי המין ישפר את בעיית החשק וההתעוררות המינית, רק מדגישה עובדה זו.

לאור הידע המחקרי הקיים לגבי מיניות האישה מציינת, ד"ר ליאורה אברמוב, מנהלת המרפאה לטיפול מיני בבית החולים "ליס" ליולדות, כי "עד כה לא נבדקה יעילות ההזרקות באופן מחקרי מסודר, ולכן אין כל מידע לגבי תופעות לוואי וההשפעות של הזריקות לטווח הארוך".

לדברי גילה ברונר, מנהלת השרות הסקסולוגי, במרכז לרפואה מינית בבית החולים שיבא-תל-השומר, "אחד הממצאים המעניינים במחקרי אורך שעקבו כ-10 שנים אחרי מאות נשים לפני ובמהלך גיל המעבר, גילה שלמרות שנמצאו שינויים פיזיולוגים משמעותיים (ירידה ברטיבות הנרתיק, כאבים ביחסי מין, קושי להגיע לאורגזמה) - הגורם שהשפיע במידה הגבוהה ביותר על תפקוד מיני בגיל המעבר היה איכות הקשר עם בן הזוג ואיכות יחסי המין בעברה של האישה.

"נשים שהיו להן מערכות יחסים טובות, ותפקוד מיני תקין לפני גיל המעבר המשיכו לקיים יחסי מין וליהנות מהם גם בגיל המעבר. ממצאים אלה תואמים גם את מודל התגובה המינית של האישה, שהתפרסם ע"י ד"ר בסון מקנדה. המודל מדגיש את העובדה כי המוטיבציה של האישה לקיום יחסי מין איננה מבוססת על תשוקה מינית, אלא על רצון לקרבה, אינטימיות ושיתוף עם בן זוגה. לפי מודל זה, החשק המיני של האישה עשוי להתעורר מאוחר יותר, לאחר העוררות המינית שלה".

לקראת הכנס השנתי הרביעי של היל"ם (החברה הישראלית להפרעות בתפקוד המיני), שיתקיים השבוע יוצאים הארגונים היל"ם ואיט"ם (האגודה הישראלית לטיפול מיני) בקריאת אזהרה מפני זריקות נרתיקיות לעיבוי נקודת ה-G, ובכך מצטרפים לקריאת האזהרה של האיגוד האמריקאי לגינקולוגיה ומילדות (ACOG) בנושא מספטמבר 2007. בקריאה של ACOG נאמר שאין כל הצדקה רפואית לניתוחי עיצוב הנרתיק או הזרקות לעיבוי של נקודת G, וכי אין כל תיעוד לגבי תופעות לוואי ובטיחות הזרקות אלה לטווח ארוך.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום