בקרוב: חיסון נגד אבעבועות רוח

(0)
לדרג

עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא: חיסון נגד אבעבועות רוח יתווסף לשגרת החיסונים בישראל, ויינתן לילדים שנולדו מינואר 2007 ואילך

מאת: מערכת zap doctors

במשרד הבריאות צפויים להוסיף בתקופה הקרובה חיסון כנגד אבעבועות רוח. החיסון יתווסף לשגרת החיסונים במדינת ישראל, ויינתן לילדים שנולדו מתאריך ה-1 בינואר 2007 ואילך. החיסון טרם הגיע לישראל מסיבות התלויות ביבואן, אשר הודיע על עיכוב בהגעת החיסון. המועד המדויק לתחילת החיסון מותנה בהגעתו לישראל ובסיום תהליכי הבדיקה שמבצע משרד הבריאות.

אבעבועות רוח: סיבוכים אפשריים

אבעבועות רוח היא מחלה הנגרמת על-ידי וירוס ממשפחת ההרפס. את המחלה מלווה פריחה המתאפיינת בשלפוחיות בשלבים שונים של התהוות. מספר הנגעים שונה מחולה לחולה, ובמקרים קשים יכול להגיע עד ל-500. הפריחה נוטה להיות מגרדת, והמחלה מלווה בחום בדרגות שונות. ההדבקות במחלה לאחר חשיפה היא גבוהה ביותר ונגרמת כתוצאה ממגע ואפילו רוק של החולה. זמן ההדבקה הוא כיומיים לפני תחילת הפריחה ועד להפסקת הופעתם של נגעים חדשים (כשבוע ימים).

הסיבוכים השכיחים הם זיהום משני של העור (או בדם) על-ידי חיידקים, דבר שמצריך טיפול אנטיביוטי. גם דלקת ריאות, דלקת מוח ודלקת כבד או פרקים עלולות להתפתח במקרים חריגים. הנתונים מראים כי מדי שנה מתאשפזים כ-300 ילדים (בדרך כלל עד גיל 10) בבתי חולים כתוצאה מסיבוכים של אבעבועות רוח.

דווקא בארה"ב, שבה אין חוק בריאות ממלכתי, החיסון ממומן על-ידי משרד הבריאות. המודעות לסיכוני המחלה גבוהה ורובם המכריע של הילדים מחוסנים, מה שהוביל לירידה ניכרת בתחלואה ובשיעור התמותה מהמחלה.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום חיסונים לילדים
פורום מחלות זיהומיות
פורום רפואת ילדים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום