בדיקות בחינם לגילוי סרטן העור

(1)
לדרג

במסגרת שבוע המודעות למניעת סרטן העור: מבצע ארצי לבדיקות חינם לגילוי מוקדם של המחלה החל הבוקר ב-300 נקודות ברחבי הארץ

מאת: מערכת zap doctors

הבוקר החל מבצע ארצי לבדיקות חינם לגילוי מוקדם של סרטן העור. המבצע נערך במסגרת שבוע המודעות למניעת סרטן העור ולגילויו המוקדם אשר החל היום (יום א') וימשך עד יום שישי ה-27 ביוני. במסגרת מבצע מיוחד יפעלו במשך שבוע זה כ-300 תחנות בדיקה בחינם בכל רחבי הארץ, ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן וקופות החולים, האיגוד הישראלי לרפואת עור והאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית.

מירי זיו מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן מסרה הבוקר כי, "זהו המבצע הגדול ביותר שנערך במערכת הבריאות המשלב כוחות באופן ייחודי ויוצא דופן לטובת בריאותו של הציבור בישראל. זוהי מסורת הנמשכת כבר 16 שנה ותורמת באופן משמעותי לשיעור האבחון המוקדם של מלנומה בארץ. כמו-כן, היא מסייעת להטמעה של מסרים בקרב הציבור הרחב, להעשרת הידע אודות הסכנה שבחשיפה לא מבוקרת לשמש והפנמת חשיבות האבחון המוקדם שבכוחו להציל חיים". עוד היא הוסיפה, כי "שילוב הכוחות אינו דבר מובן מאליו במציאות הישראלית, ואני מודה לקופות החולים ולמאות רופאי העור והכירורגים הפלסטיים אשר נרתמים מדי שנה למטרה החשובה הזו"

בתחנות יערכו בדיקות חינם לגילוי מוקדם של סרטן העור וכן יחולקו עלוני מידע, לכלל הציבור, ללא תלות בחברות באחת מקופות החולים. ניתן לקבל מידע על תחנות הבדיקה על פי חלוקה לאזורים, באתר האינטרנט של האגודה למלחמה בסרטן וכן במוקד הטלמידע של האגודה למלחמה בסרטן המאויש 24 שעות ביממה 1-800-599-995.

^^המלצות לחשיפה זהירה לשמש:^^

יש להימנע ככל הניתן מחשיפה לשמש בין השעות 10:00-16:00.
בעת השהייה בשמש יש לכסות את הגוף בלבוש מלא ולחבוש כובע שיגן על הפנים והעורף.
רצוי להרכיב משקפי שמש.
חשוב למרוח את העור שנותר גלוי לשמש בשכבה נדיבה של מסנן קרינה עם מקדם הגנה של 15 ומעלה.
לא מומלץ לחשוף תינוקות לשמש.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור ונקודות חן (שומות).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום