זקפה חזקה - תנאי להנאה ממין

(0)
לדרג

סקר: 95% מהגברים בישראל סבורים, שזקפה חזקה חשובה לאיכות חיי המין שלהם. רק 20% מודים שהם סובלים מבעיות בתפקוד המיני

מאת: מערכת zap doctors

זקפה חזקה חשובה מאוד לגברים הישראלים בני 40 ומעלה - כך עולה מסקר חדש על הרגלי המין של הישראלים. הסקר מגלה כי 95% מהגברים סבורים שאיכות חיי המין שלהם תלויה בחוזק הזקפה. הגברים גם מתחשבים בנשותיהם: לא פחות מ-82% מהם מוצאים כי איכות חיי המין של בנות זוגם תלויה מאוד בחוזק הזקפה שלהם. את הסקר ביצעה חברת מרקט ווטש, עבור חברת התרופות פייזר (Pfizer), לרגל ציון מלאת עשור לוויאגרה.

בכנס האורולוגים האירופאי שנערך לאחרונה במילאנו, הוצג מדד ה"מד-און", המעניק הערכה עצמית של המטופל למידת ההפרעה בחוזק הזקפה. דרגת חוזק הזקפה הגבוהה ביותר מוגדרת על פי ה"מד-און" כדרגה 4.

מנתוני הסקר הישראלי שנערך בקרב 300 גברים בגילאי 40 ומעלה, עולה כי 88% מאלה המקיימים יחסי מין בתדירות גבוהה - סבורים כי מצבם הבריאותי טוב.

כשליש מהגברים בגילאי 61 ומעלה מעידים על עצמם שהם סובלים מבעיה רפואית בתפקוד המיני, זאת לעומת 13% מהגברים בגילאי 40-45. רוב הנשאלים (59%), מאמינים כי קיים טיפול רפואי טוב להפרעה בתפקוד המיני.

בעיה בתפקוד המיני פוגעת בעיקר בהנאה מהחיים (אצל 83% מהנשאלים) ובתפיסת הגבריות (בקרב 62% מהנשאלים). רק 22% מהנשאלים העידו כי הבעיה גורמת להם להרגשה של "פחות מושכים".

43% סבורים כי בעיות בתפקוד המיני נגרמות בעיקר על רקע נפשי. 26% מאמינים כי הן נובעות מבעיות גופניות, 13% מאשימים בכך את הבעיות הזוגיות ו-18% אינם יודעים מה הסיבה.

על פי נתוני המחקר, 10% מקרב המקיימים יחסי מין בתדירות גבוהה, משתמשים בתרופות לשיפור הזיקפה. לעומתם, רק 3% מהמקיימים יחסים בתדירות בינונית ונמוכה משתמשים בתרופות לשיפור הזיקפה.

בקרב אלו שדיווחו על בעיה בתפקוד המיני, 46% מקרב המקיימים יחסים בתדירות גבוהה פנו לקבלת טיפול, לעומת 7% מקרב המקיימים יחסים בתדירות בינונית ונמוכה. כלי העזר העיקרי לטיפול הוא בעזרת תרופות מרשם.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעה בתיפקוד המיני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום